Inlägg från: CherryD |Visa alla inlägg
  • CherryD

Bugaboo Donkey

Tant Mutti skrev 2011-09-06 14:58:20 följande:
    Förresten. Är det nån som kan förklara det här med växlingskurserna? Jag har kollat ett antal sajter för valutaomräkning och 1169 brittiska pund varierar från 11742 SEK (Forex) till 12152 SEK (resevalutor.se). Häromdagen varierade det med nästan 1000 kronor beroende på vilken sajt jag kollade på.
    Tror att det beror på hur ofta de uppdaterar. En ganska precis sida är www.valuta.se
  • CherryD
    Catox9 skrev 2011-09-06 16:28:48 följande:
    Jag härmar dig helt ohämmat ;)
    Min man blev helsåld på vagnen när jag visade dina bilder från bildtråden så Svart/Svart och Orange detaljer tänker vi oss. Före jag visade bilderna så var han måttligt (läs skitlite) intresserad av att köpa en ny vagn så han får gärna bestämma färger! Man kan ju alltid köpa nya suffletter senare i Sverige :)
    Om åkpåsen finns i orange och cocoonen till Bee'n är någorlunda lika färgmässigt :D Så blir det så :)
    Roligt att höra :) Älskar den gula färgen, är jättenöjd!
    Åkpåsen finns i orange men inte cocoonen, kanske en orange åkpåse och en gul cocoon skulle passa? Eller en röd cocoon :)
    Den orange är ju så snygg!
    Jag tänker att jag ska låta sy upp suffletter i vår när jag bestämt mig vad jag ska ha för färg på sittdynorna. Måste ju köpa en till när den lilla ska sitta upp och funderar på att byta färg, kanske orange eller röd :) 
  • CherryD
    C060908 skrev 2011-09-06 21:24:26 följande:
    För er som har den gamla åkpåsen hur funkar det?
    Funkar fint! Kolla in mina bilder i galleriet :)
  • CherryD
    CherryD skrev 2011-09-07 23:31:17 följande:
    Funkar fint! Kolla in mina bilder i galleriet :)
    Eller i bildtråden menar jag såklart!
  • CherryD
    Catox9 skrev 2011-09-15 21:58:31 följande:
    Är det så! Åh vad bra!!! De ser verkligen jättestora ut på säljbilderna i affärerna på nätet.. Sen när man kollar beg på tradera/blocket så ser de mycket mindre ut! Men det kanske är för att de oftast är den gamla sorten, jag vet inte..

Återstår bara att kolla vilken/vilka färger vi vill ha :)
    Men det vore nice att kolla någonstans där de har alla för att kunna jämföra.
    Den gula ser jättefin ut på bild, men det kan vara sån skillnad från bildskärm-verkligheten...

Sen tror jag att jag vill ha en cocoon oxå till lillskrutten som kommer i feb -12, hoppas bara den passar i vagnen men det verkar lovande när jag har ställt frågan förut :D     
    Den gula ÄR verkligen jättefin! Riktigt varmt solgul :)
    Tycker att färgen på bilderna gör sig rättvisa.
  • CherryD
    Catox9 skrev 2011-09-21 18:22:25 följande:
    Har hunnit provköra vagnen och är supernöjd!!!
    Det enda jag har lite problem med är ihopfällningen när den ska in i bilen, men det beror inte på Åsnan utan på otekniska jag :D
    Är sååå glad att farsan kunde köpa den i USA, helt underbart!
    Men jag jagar fortfarande någon som har åkpåsarna i lager så att man kan se dem, eller ja inte i lager men tygprover eller vad som helst. Bildskärm kan bli så fel!
    Pappa köpte skötväska oxå där borta, en Skiphop Duo duoble (deluxe?!) kommer inte riktigt ihåg vad den heter men den är för tvilling/dubbelvagn iaf.
    Färgen/mönstret är Uptown stripe och jag vill gärna matcha någorlunda med åkpåsarna och cocoonen :)

Tjipp!       
    Jag skulle valt röda, bruna eller gula åkpåsar till den skötväskan (som är supersnygg och praktisk btw!)
    Dock finns inte cocoonen som brun tyvärr :/ 
    Kan ju säga nu efter jag har börjat använda cocoonen att den är toppen! Ångrar inte det minsta att jag köpte en sån istället för en åkpåse :)
    Var bor du? Du skulle ju kunna få kika på våra gula åkpåsar om du är osäker på färgen! 
  • CherryD
    Catox9 skrev 2011-09-25 11:53:36 följande:
    Ja det är i de banorna jag oxå tänker :) Den gula är både jag och gubben bra sugna på!!!
    Jag tror att det blir gult, tröttnar vi så får vi väl köpa nya antar jag :) tack för ditt erbjudande om att få kolla på dina :)
    Men vi har nog bestämt oss :D 
    Och det blir definitivt en cocoon till lillplutt som kommer i vinter, åkpåse blir så knöligt känns det som.

Jag älskar skötväskan och längtar tills vi kan ta den i drift!
    Har en vanlig duo i vanlig camo just nu, den är oxå bra men den andra är tusen gånger bättre :)
    Är jätteglad att han fick tag i den och till det priset dessutom!

Gult gör ni rätt i ;) Jag tänker att jag kanske ska låta sy upp några schyssta sufflor till, så fort jag hittar ett tyg jag vill ha. Sen i vår funderar jag på att byta färg på sittdynorna, de röda är läckra!

Jag är väldigt nöjd med duo double och det faktum att jag hittade en sprillans ny på Ebay för 300 kr :)
    Hade en vanlig duo i denim förut som får åka med äldre sonen till dagmamman nu när han är där men som sagt dubbeln är toppen när man har två!
  • CherryD
    Pärla skrev 2011-10-23 22:34:09 följande:
    Nä, jag tror ändå att jag skaffar en Bugaboo åkpåse..Vår Elodie såg så klumpig  ut i åsnan..i mina ögon i alla fall..
    Bugaboos åkpåsar har ju sin originala passform efter själva sittdelen..Så jag tror ändå att det kan se bättre ut..
    Men jag provade i alla fall efter Spiggs Instruktion!

Tack ändå för hjälpen..
    Jag tyckte också att Elodiepåsen blev alldeles för klumpig så jag bytte till Bugaboos egna, cocoonen blev perfekt i liggdelen om du har en liten bebis :)
  • CherryD
    Läängtar skrev 2011-10-21 11:25:03 följande:
    Mjmc: min liggel lutar inte! Men när sittdelen är i liggläge dippar det ner vid huvudet...
    Samma här! Lite irriterande eftersom sonen ändå "bara" väger 13,5 kg och har några kg kvar till maxvikt...
    Funderar på att byta ramen sen när det är dags för sittdel till lillan så hon får hans gamla, kanske blir bättre slitage eller vad tror du? 
  • CherryD
    spigg skrev 2011-11-04 21:44:49 följande:
    Fast jag är 99,999999% säker på att alla Donkeys ser likadana ut, oavsett varifrån du beställer den. Nä för sjutton. Jag är 100% säker och blir väldigt förvånad om någon annan säger annorlunda.
    Jag är också nästan 100% säker på att den ser likadan ut i USA som i Europa! Den är ju dessutom utvecklad i Nederländerna så det är nog inte så troligt att de skulle göra en vagn bara för den amerikanska marknaden...
    Rosesarered skrev 2011-11-07 07:52:09 följande:
    Hur fungerar denna vagnen på grusvägar och i skogen?
    Helt fantastiskt bra! Ska bli väldigt spännande när snön kommer och se hur den klarar det :)
    Sen kan man låsa framhjulen om det är väldigt ojämn väg, då går det betydligt lättare att köra! 
  • CherryD
    linaloo skrev 2011-12-29 21:56:05 följande:
    Har en fundering på om jag ska beställa 2 åkpåsar när jag ändå håller på. 

Är det footmuff man ska köpa då? Den de har rea på verkar inte passa på donkeyn, men de som inte är nedsatta passar? Någon som vet vad det är för skillnad på dem? och vad är det för skillnad på en cocoon och en foot muff? *förvirrad*

Är det förresten någon som lyckats förhandla ner priset nåt när ni beställt donkeyn?  
    Vet inte var du tänkt köpa ifrån eller vilken åkpåse (footmuff) som är på rean men jag gissar att det är den gamla universalpåsen? Den har vi och den funkar alldeles utmärkt till Donkeyn! Den nya ska vara lite smalare tror jag(?)

Har även en cocoon, det är en åkpåse för liggvagn som också passar perfekt i Donkeyn för en nyfödd. Min dotter är nu 6 mån och kan nätt och jämnt ligga i den med overall på (cocoonen är inte jättetjock).

Finns bilder på detta på förstasidan i bildtråden! 

Hoppas du blivit lite klokare :) 
  • CherryD
    Syster Norr skrev 2012-01-01 21:20:13 följande:
    Mimmi86: Jo, det kommer fler sufllettfärger, dessa i limited:

Var har du hittat den infon?

Kan inte hitta något på Bugaboos hemsida (kanske är jag som letar på fel ställe?) och nya färger vore ju toppen! Både den gröna och den lila var väldigt lockande :)
Svar på tråden Bugaboo Donkey