Inlägg från: Luella |Visa alla inlägg
  • Luella

Bugaboo Donkey

CherryD, jag såg bilderna på din Donkey i bild-tråden. Jättefint med den färgen till svart.

En fråga ang cocoonen, hur mycket kyla klarar den? Vad bör bebisen ha på sig i den om det är typ -15 grader ute?

• Luella
    Frila2, vet du var dom kommer sälja den då? NK säjer att lanseringen kommer ske hos dom, jag har skrivit upp mig på deras intresselista för att ha lite koll men dom har inte mejlat ut något ännu. Jag har lagt handpenning på Babytown och dom har inte heller hört av sig med någon statusuppdatering.

Våran bebeis nummer 2 kommer först i november så vi tänkte köra på det svenska alternativet även om det är dyrare. Om något händer med vagnen är det ju så enkelt att bara rulla den till affären och klaga så får dom fixa det som är fel. Fast jag ångar lite att vi inte valde NK istället då jag tror dom har bättre och snabbare service.
  • Luella
    Frila2 skrev 2011-08-06 23:35:10 följande:
    Jag har lagt handpenning på Kidzshop.se och där får de in den 26e augusti. Sedan står jag i kö för förhandsbokning hos en butik i Sollentuna också. Där har jag inte fått någon ytterligare info senare än några veckor sedan. Därför valde jag en nätbutik men den har fri frakt och leverans på två dagar. Har hört positivt om butiken också.
    Jag förstår. Kidzshop har ju sitt säte i UK så det är väl därför det går bra för dom att sälja i Sverige redan nu. Du får jättegärna hojta när du hör något från Sollentuna-butiken . Jag tänkte handla i butik och inte på nätet. Brion köpte vi i butik och det var så enkelt att gå dit vid minsta småfel och så fick vi superservice på vagnen varje gång.
  • Luella

Jaha, gör dom det. Ja det låter iofs ganska troligt eftersom dom har så kort leverans.

Jag förstår att det bara blir bökigt att köpa en vagn i Stockholm när du bor i Göteborg .

Hoppas killarna håller sig i magen ett tag till.

• Luella
    Frila2 skrev 2011-08-06 23:54:03 följande:
    Åh och grattis till er också. Förstår att ni kämpat rejält för detta.
    Tack! Ja det har vait en ganska lång och dyr resa men nu känns allting så bra verkligen.
  • Luella
    Joddan skrev 2011-08-07 08:28:00 följande:
    Ääh att feklamera till kids är bara att slänga iväg ett mail med beskrivning eventuellt bild till. Har reklamerat flera gånger gill drm.
    Men hur gör man för att åtgärda felet? Måste man inte skicka vagnen någonstans?
  • Luella
    Joddan skrev 2011-08-07 10:48:38 följande:
    Nä jag har haft fel på chassi tyger hjul etc etc. De har bara skickat nya reservdelar. När chassit gick sönder fick jag bara lägga det gamla trasiga chassit i samma låda som de nya kom i och så skicka tillbaka med en förfrankeraf lapp de skickade med! Supersmidigt!
    Det verkar iofs smidigt. Det enda är väl om det inte går att använda vagnen att det är svårt att få en lånevagn. På Brion fick vi nått fel på sitsen och i väntan på reservdelar fick vi en annan Brio Go under tiden. Och så är det ju skönt att någon annan fixar allt .

Men om Donkeyn blir försenad i Sverige kan det ju absolut vara ett alternativ att köpa på nätet. Det är otänkbart att vara utan syskonvagn eftersom min kära dotter är en riktig rymmare. Jag kommer precis hem från en promenad med henne där jag inte hade vagnen med mig. Det började spöregna och hon vägrade att gå hem. Orka hålla på med sånt i vinter när man ska till och från dagis med en liten bebis också.
  • Luella

Jag håller med, skulle aldrig överlevt utan barnvagn. Min dotter vägrade att sitta i selen i början och gör det bara ibland när hon blivit större. Håller med Joddan om att någon form att ergonomiskt bärsele är att föredra framför en BabyBjörn. Jag tänkte föresten testa bärsjal den här gången, det ser så mysigt ut. Men mitt i vintern packar jag gärna ned bebisen i en varm och ombonad vagn.

• Luella
    spigg skrev 2011-08-07 19:15:17 följande:
    Hade faktiskt min tjej i bärsjalen ganska ofta när jag hämtade på förskolan i febuari när det var som kallast, hon är född 11e januari. Hon hade ett vanligt lager kläder, en tunn mössa och sen var hon ju mot mig och så hade jag tjock tröja + tjocka jacka utanför henne. Hon var svettig när jag tog ur henne ur bärsjalen!
    *Skriver upp stor varm jacka på inköpslistan*.
    Hur svårt är det att lära sig knyta den där sjalen? Kan den vara färdigknuten så kan man bara trä den på sig på något vis?

Emma Gbg: Vi har en Beco Butterfly som är jättebra. Men jag har sett andra ergonomisa bärselar som ser minst lite bra ut. Jag skulle nog prova lite olika om jag var du.

CherryD: Tack för svar
Svar på tråden Bugaboo Donkey