femhjärtan skrev 2013-05-11 09:14:48 följande:
Till er som har en Bugaboo Donkey: Vilka fördelar har vagnen? Vilka nackdelar har vagnen? Skulle du kunna tänka dig en annan vagn? Vilken? Knarrar ert chassi? Tack på förhand!
Jag har precis sålt min men svarar ändå
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
.
Fördelar: Sitsarna är individuellt vändbara, det går att göra den till enkelvagn vilket dessutom är toppen när man ska packa in den i bilen då det blir som att stuva in en singelvagn, solsuffletten är jättebra!, bra varukorg, supersmidig att köra i stan och på landet, genom snö och genom sand. Det går att fälla den i sk beachmode och dra den bakom sig, perfekt över snövallar och om man ska gå ned en bit på stranden. Sidokorgen i monoläge saknar jag så det nästan gör ont nu när vagnen är borta.
Nackdelar: den ergonomiska/skålade sitsen som mina barn inte riktigt gillar att sova med. Hade det inte varit för den så hade vi behållt vagnen och kört med ståbräda. Jag gillar inte lufthjul, jag hatar när det blir punka. Men nu ska det tydligen gå att köpa Buffalons foam-hjul till Donkeyn.