• spigg

Bugaboo Donkey

Becka 77 skrev 2011-08-25 19:44:47 följande:
    Någon som har koll på måtten när den är ihopfälld? Har en Volvo kombi men bara ett halvt bagageutrymme, då hundens bur tar upp resten. Vill så gärna ha en åsna när nr 2 kommer.
    Skulle kunna mäta. Men hinner kanske inte ikväll. Och så påminns jag nu om att jag lovat att fota Donkeyn ihopfälld i vår baklucka.. Det får bli i helgen för innan dess kommer jag inte åka bil!
  • spigg
    Pärla skrev 2011-08-25 21:04:14 följande:

Hej alla Bugaboo-fans!
    Här är en till som börjar älska Bugaboo, fast inte äger en än
    Jag har en dotter på 14 månader, och väntar även vårt andra barn som ska komma i februari. Nu har vi bestämt oss att köpa en syskonvagn,  Bugaboo Donkey. Annars har vi en Teutonia Cosmo.
    Jag har en fråga ang Bugaboo Donkey. Jag undrar om man kan köpa Bugaboo Donkey i två olika färger? Alltså om jag tar sittdelen i röd topp och svart bas, och liggdelen sand topp och svart bas?
    Går det att beställa vagnen sådär?
     Nån som vet?

Om jag förstår dig rätt så är svaret ja, du kan beställa så!
  • spigg
    Leonell skrev 2011-08-26 19:21:35 följande:
    Sitter här o funderar på vintern...
    Tycker att bugaboos åkpåsar är lite tråkiga, o känns inte så mysiga... Har jag fel? Är ni supernöjda med era åkpåsar ni som har bugaboos?
    Funderar på typ en elodie eller nåt, men är det någon som vet hur dom passar i donkeyn?

Sen det här med regnskydden, dom är ju jättebra, men dom tar ju sån plats... Har man 2 regnskydd med sig så får man ju inte plats med mycket mer! Är det någon som har nåt bra tips på regnskydd som skulle kunna passa??
    Åkpåsar säger jag pass på, jag hoppas att min från Brio ska funka men har ännu inte testat.

Jag använder ibland de regnskydden som hör till, men vill jag ha med mkt packning använder jag regnskydd från Tullsa  istället. Funkar jättebra, tar noll plats om man rullar ihop dem tight:
    www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artnr=7332213418024
  • spigg
    Leonell skrev 2011-08-26 19:44:52 följande:
    À men regnskydden från tullsa verkar ju perfekt! Passar dom bra?
    Ja, de är ju lite för stora men det gör dem ju bara väldigt enkla att ta av och på. Jag tycker de passar väldigt bra!
  • spigg
    Lillla My skrev 2011-08-26 21:17:19 följande:
    Jag har regnskydd från Gekås, som är liknande Tullsas. De är också lite stora men funkar bra. 
    Häromdagen var jag ute med den som mono med lilla varukorgen, regnskyddet täckte även toppen på lilla varukorgen. Visst det såg lite konstigt ut, men sakerna i varukorgen höll sig torra!  
    Supersmart! Dock har jag än så länge bara ett från Tullsa och det är det jag har sonens sits i när jag lämnar den på förskolan.
  • spigg
    NaBas skrev 2011-08-27 20:52:41 följande:
    Idag var vi på en tur till skärhomen och sedan stan med vår nya Donkey, Blev stoppad och många tittade och pekade :) och den var underbar att köra:) Och varukorgen, den är ju toppen!!

Min son har inte sovit i sin vagn på länge men de gorde han idag.

Så om nåon undrar så är jag nöjd... :)
    Kul att höra! Nu fattas bara en bebis då?
  • spigg
    NaBas skrev 2011-08-27 21:04:02 följande:
    Jaa.. Nedräkningen har ju börjat.. BF 6 september..

Undrar om NK vid lanseringen på tisdag kommer ha några erbjudanden på tillbehör.. De e väldigt sällan som jag har hittat någon bugaboo artikel i någon fyndhörna men ändå... De kanske bara har det för dem som köper den där..
    Intressant tanke. Jag har fortfarande inte köpt några dynor men det börjar väl bli dags kanske... Just tisdag är jag ändå upptagen. Skulle kanske ändå kännas konstigt att komma till lanseringen av Donkey med en Donkey som redan körts i en dryg månad?

Oj, när som helst nu alltså! Lycka till!
  • spigg
    C060908 skrev 2011-08-29 21:02:22 följande:
    Får min Donkey nu på torsdag!! Blir att köra direkt till flygplatsen med den då vi ska till Italien Har en massa cam sufletter hemma och jag undrar lite hur ni tycker att jag ska göra? Ska jag sälja de eller behålla de?
    Har du kvar Camen? Om inte så tycker jag att du ska sälja, de funkar ju verkligen inte på Åsnan tyvärr.
  • spigg
    C060908 skrev 2011-08-31 09:17:10 följande:
    Oh ska hämta min Donkey imorgon de sa att de skulle ringa efter de satt ihop den men jag vill ha den med en gång när de öppnar är den svår att sätta ihop? Otålig jag kommer vara imorgon :(
    Nä den var inte så svår, och har man gjort det förut borde det gå jättesnabbt att göra det igen!
  • spigg
    mamma to be skrev 2011-09-01 21:25:10 följande:
    Ni som använder Tullsas Regnskydd till Donkeyn; är det modellen för enkelvagnar eller dubbel vagnar?
    Enkelvagn! Jag har ett regnskydd till varje sittdel.
Svar på tråden Bugaboo Donkey