Inlägg från: Nisanfisan |Visa alla inlägg
  • Nisanfisan

Bugaboo Donkey

Hej! 

Jag har igår fått min nya bugaboo donkey vagn som jag beställt från England.

Verkligen jätte fin! Men ena chassit knarrade, ett klickande ljud när vagnen gungade. Trist att behöva reklamera direkt!

Men undrar lite om sittdelen; När sittdelen är på och är framåt vänd och min son vill sova, då vill jag dra ner sittdelen till liggläget, och då stöter sittdelen emot chassit. Jag är helt förvånad, ska det vara så?! Känns som att det kommer repa och slita på chassit, som att vi monterat allt fel. Man ser ju hur chassit töjer ut sig när sittdelen fälls ner.

Sen undrar jag en annan sak, kan man på något sätt montera av bältet för att sätta på en sittdyna från elodie details? 

Tack så länge och super glad att det finns ett forum för vagnen!

/ Denise & Vincent 

• Nisanfisan
    Luella skrev 2013-09-17 19:16:57 följande:
    Det går inte att ha sittdelen i liggläge när den är framåtvänd tyvärr. Om du pressar ändå så förstör du vagnen.

Bältet är jobbigt att få av men det går med mycket möda och stort besvär. Här finns en beskrivning hur du får bort den. ombarnvagnar.com/category/bugaboo-donkey/page.../
    Hej! Tack för ditt svar! Ja det var tråkigt att höra men då slutar jag pressa ner den ;) 
    Måste man ta bort bältet även om man köper en bugaboo åkpåse/sittdyna?  Eller är dom anpassade så att man inte behöver det? 

/ Denise 
  • Nisanfisan

Hej!

Köpte min donkey år 2013 sommar. Har fått både nytt chassi (2014) och ny sittdel.

Det klickar när man drar vagnen.

Nu låter vagnen igen! (Precis börjat använda vagnen i duo läge).

Nu säger pramworld via tillverkaren att garanti inte gäller på redan utbytta delar. Det kan väl inte stämma? Någon med mer erfarenhet kring detta?

Med vänlig hälsning,

Denise

Svar på tråden Bugaboo Donkey