Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bugaboo Donkey

Hej på er!

Jag har läst många sidor på tråden men den är väldigt långSkrattande

Jag och sambon planerar nu syskon till våran son som är 3 månader.
    Jag har verkligen fastnat för denna vagn och funderar starkt på att köpa en.
    FInns den i butik i Sverige nu?
    Har någon/några lust att berätta om ni är nöjda med donkeyn i helhet?
    Vad är ni missnöjda med?
    Min son är ganska stor för sin lilla ålder, läst något om att större barn inte får plats så bra som man kan tror och maxvikten  är 17 kilo?
    När man köper den, väljer man om man vill köpa den till ett eller två barn direkt eller finns det någon standard på vad som ingår när man köper den?

Vi bor i lägenhet och det jag gillar mest med vagnen är att man kan välja mellan mono/duo.

Hoppas någon orkar hjälpa mig med mina frågor :)

Tack!

• emelielj

Okej, tack!
    Jag kan leta lite till efter det testen någon hade gjort, hoppas jag hittar den.

Wiesio: Det har jag också hört. Min son är rätt stor för sin ålder redan så lite rädd är jag för att han ska vara för stor/tung om ett år. Det går inte att förstora selen eller fixa på något sätt? Låter ju skumt att den ska vara så liten att många har problem med det!

Ska åka till affären och känna lite på den snart.
    Vet att det finns tvåhjulsläge på den, så att man "släpar" vagnen istället  för att köra ( i sand till exempel), men funkar det bra att köra vagnen i snön eller är det bättre att använda tvåhjulsläget där också?
    Hjulen på vagnen verkar vara bra tycker jag, fastän de är lite mindre än hjulen jag har på min nuvarande vagn men den är extremt klumpig!

• emelielj

Spigg: Vilken bra recension!
    Den svarade på flera frågar :)

Jag såg en film där ett par körde sin donkey i tvåhjulsläge i sanden och tänkte ifall det står nånstans att det är likadant i snö för att förenkla, men det var bara en tanke.

Detta är ju mitt första barn och jag har ingen koll på hur snabbt de växer eller om det ändras men det stämmer nog som ni säger, att vikten nu inte säger något om sen. Har hört att större barn har lite svårt att få plats i sittdelen (de som väger under maxvikten självklart), men det kanske inte stämmer då!

Har nästan bara hört positiva saker om vagnen och de flesta verkar ju tycka om den väldigt mycket, Precis som jag när jag läser om den så det ser ju ljust ut! Det enda jag är skeptisk mot är selen, speciellt med vinterkläder.
    Jag ska försöka få tid att klämma på den i butiken senare idag!

• emelielj

Var o klämde på donkeyn i affären idag och visst, den ser fantastisk ut :)

Tyckte dock att den kändes lite bredare i monoläget än vad jag fått för mig men jag kanske är ute och cyklar. Synd att sidofacket inte går att ta bort men samtidigt gillar jag extra utrymme! Upplever ni den som generellt bredare än andra vagnar?

Vill ha hem den nu!

• emelielj

När man köper vagnen väljer man mellan duo eller mono, men man kan väl köpa till delar och mixa som man vill, även om man köper mono?

• emelielj

Theresex: okej! Ja, jag tänker också köpa min i Sverige! Köpte du duo/mono/twin? Jag tänkte köpa min på babyproffsen på räntefri avbetalning, någon som gjort det?

• emelielj

Jag skulle beställt min donkey denna veckan men nu har sambon ångrat sig och vill vänta till Februari, då jag börjar jobba lite igen. Suck! Jag som längtade så! Men eftersom vi har gemensam ekonomi så måste vi ju vara överens. Men ändå, trist!

• emelielj

Hej!
    Andra barnet beräknat nästa vecka och vi har köpt en donkey, jag är kär!
    Men Jag blir inte klok på vilka delar och tillbehör som passar vilka vagnar.
    Suffletten är samma som Buffalos har jag förstått?
    Hur är det med mugghållare? Läste något om fäste2 och fäste3?

• emelielj

Ja okej, tack!

Ang registrering. Jag registrerade min imorse men det står inget under registrerade produkter? Tar det ett tag!

• emelielj

Jag har sett massor utan donkeys med elodie Details dynor i så jag vet att det går men kan inte uttala mig om hur de är i :)

• emelielj

Cam pch donkey är lika breda vad jag vet (i monoläget då) och det är väl 60 cm? Om jag minns rätt :)

Camen kändes lite rangligare och inte lika stabil men det är min personliga åsikt.

Svar på tråden Bugaboo Donkey