Inlägg från: emsapemsa |Visa alla inlägg
  • emsapemsa

Bugaboo Donkey

Hej! Vi har nyligen köpt en Donkey Mono som är tänkt att bli syskonvagn till våren. Vart hittar man billigast tillbehör? Syskonsits-kit och sufflett? :) Har förstått att en del beställer från Holland?

• emsapemsa

Nu har jag varit inne och kikat lite på babyhuys. Får man billigare pris om man mailar dom? För på sidan kostar ju den billigaste duon 1339 Euro, det verkar som fler i den här gruppen har köpt den billigare? Hittade syskonsitskit där för 200 euro, lite billigare än i Sverige :)

• emsapemsa

Okej! Då ska jag absolut göra det :) visst kan man använda Buffalos sufflett till Donkeyn? Funderar på att köpa en sån då den verkar skydda bättre mot väder och vind, men när jag kollar runt på holländska sidor hittar jag bara "breezy suncanopy" till Buffalo :/

• emsapemsa

Nu känner jag mig jättetjatig, det är väl adrenalinet efter att vara nybliven Donkey-ägare ;) men ramen som följer med till syskonkitet, den passar väl till liggdelen också? :)

• emsapemsa
    vartjagängår skrev 2013-11-07 10:33:18 följande:
    www.babyhuyswebshop.nl/Bugaboo-Donkey-Breezy-.../ Är det den du vill ha? Buffalos suflett funkar men du måste även köpa Buffalos suflettfästen. & ja, ramen passar både sitt och liggdel. :)

Jag var ute efter en vanlig Buffalo-sufflett, men om man måste byta ramen också så köper jag nog en breezy till Donkeyn istället :) Tack för era svar! Gravidhjätna här också.. ;)
  • emsapemsa
    vartjagängår skrev 2013-11-07 23:34:44 följande:
    Jag har breezyn & den var jättebra i somras. Dock skulle jag inte använda den nu då det blåser rakt igenom den då det är nät på sidorna. Lär bli rätt kallt i vinter!

Nä jag har tänkt införskaffa den till våren då bebis kommer:) i vinter får storebror klara sig med den vanliga!
  • emsapemsa
    Niju skrev 2013-11-10 23:07:07 följande:
    Ja nu med vinterkläder kan jag tycka att liggdelen känns lite trång för vår snart tvååriga flicka och då är hon ändå "bara" 82 cm lång :s

Menar du sittdelen? Åh känner mig så osäker på om min pojk kommer få plats till våren (då bebis kommer) när han är 2,5, han är förvisso inte så lång så jag hoppas det! Våran kommer imorn, då ska den ut och provköras :) :)
  • emsapemsa
    Coffie skrev 2013-12-27 15:46:48 följande:
    Jag och min man väntar nr 2 i maj. Kommer ha 17 månader mellan våra barn. Jag letar nu syskonvagn och har fastnat för Donkeyn. Kan ni hjälpa mig med argument för att köpa den? Min man tycker att den är för dyr (även vid import) så måste övertala honom. Vad är bra och dåligt med Donkeyn? Saker en vagn måste uppfylla: - stabil (även på sämre vägar och i lite terräng) - lätt att köra (även med hund i koppel) - lätt att lasta i och ur bil utan att ta upp hela bagageutrymmet. Hur är andrahandsvärdet?

Vi bestämde oss efter mycket velande för en Donkey. Vi kommer ha 2,5 år mellan barnen, så det äldsta kommer kanske inte åka jättelänge men då har man å andra sidan en bra enkelvagn! Anledningen till att det blev just en Donkey: vi har inte kvar duovagnen och hade annars behövt köpa både syskonvagn och duovagn, det är den smidigaste vagnen där man kan ha individuellt vändbara sittdelar, den funkar i både stad och terräng och den är snygg! Vårat alternativ var att köpa en Mountain buggy duet + en duovagn och då hade vi kommit upp i samma summa, plus att man inte kan ha barnen vända emot sig i "duet" . Det som känns "negativt" med vagnen är att det inte blir plant liggläge i sittdelen eftersom den är ergonomisk (men det är likadant i dom flesta smidiga syskonvagnar). Vi tänkte först köpa begagnat men duo-modellen har ett så högt andrahandsvärde så vi bestämde oss för att beställa från Babyplus. Prisförslaget vi har fått av dom är 11500 för en All black Duo inkl frakt. Den går på 16000 i Sverige :)
  • emsapemsa

Jag har precis beställt en All Black Duo med dom vanliga tillbehören + myggnät och Breezy suncanopy. Betalade 1358 euro (alltså 12000 kronor) inkl frakt :)
    Hade jag köpt i Sverige hade det gått på närmare 17000.

• emsapemsa

Ni som har använt breezy suncanopy till era vagnar, har bi upplevt att solen skiner in mycket genom vädringsluckorna? Någon som vet vad donkeyns vanliga suffletter har för solskydd?

• emsapemsa
    mopstops skrev 2014-01-26 19:52:10 följande:
    Hjälp! ska eventuellt köpa en donkey mono men hur ser liggdelen ut till den? Fick en bild av säljaren där det såg ut som en "påse" som hon sa är liggdelen som man fäster på chassit? Nån som kan hjälpa? Har bild? Annars får jag försöka lägga in den här.. tack snälla för hjälp!
    Man fäster liggdelen på samma ram som man fäster sittdelen, men den är väldigt stadig och känns inte som en "påse" ;) Nu har jag bara sittdelen på våran vagn nu men googlade upp en bild:

• emsapemsa
    mopstops skrev 2014-01-27 13:12:38 följande:
    Tack för svar!:) Googlade på bilder och det verkar stämma, annars då.. för/nackdelar med donkey??

Har inte haft våran så länge och bara använt den till min son som är 2,5 (bebis kommer i mars). Men än så länge tycker jag om den! Älskar att allt är så smidigt och genomtänkt, som att byta riktning på sittdelen, klicka dit och loss liggdelen (som smidigt går att bära) plus att den är väldigt lättkörd. Vi har mycket snö och is här nu o det är inga problem. De nackdelar jag har upplevt än är att selen är lite kort i sittdelen, men det går smidigt att sprätta upp och förlänga så det ska jag göra. Den känns lite klumpig som Mono, speciellt om jag jämför med våran Swift, men det är nog en vanesak den är ju inte så bred om man jämför med ex Emmaljunga :)
  • emsapemsa
    jwrga skrev 2014-02-10 23:53:32 följande:
    Finns det olika versioner av donkey? Såsom för cameleon och bee? Jag väntar barn i okt och funderar på att köpa en nu och använda till sonen, eller är det bättre att vänta ifall det släpps någon nyare version?

Nu finns det bara en version, med två olika färger på chassit. Silver eller All black. Men i April kommer en version med uppdaterad sufflett! Så vänta tills dess :) den suffletten ska vara mycket bättre, mer lik Buffalos sufflett. För övrigt var det inga uppdateringar på själva vagnen fattade jag det som!
  • emsapemsa
    The75 skrev 2014-02-11 10:38:40 följande:
    Såg dom nya suffletterna som kommer i april hoppas det kommer gå att köpa nya extra sufflett pinnar och fästen så man kan använda dom även fast man har en "gammal" Donkey är det någon som läst något om det? Tyckte dom nya suffletterna verkade jätte smidiga och skyddar mycket bättre än dom som finns nu :0)

Det ska funka på samma bågar :) tänkte själv köpa till ett par nya!
Svar på tråden Bugaboo Donkey