Inlägg från: Sofiafia82 |Visa alla inlägg
  • Sofiafia82

Bugaboo Donkey

Har just beställt en donkey duo och köpte även några tillbehör (solskydd, myggnät, mugghållare och organizer-väskan) som jag undrar vad ni har för synpunkter på? Var de onödiga köp eller kommer de komma väl till nytta? Alla har olika preferenser jag vet, men vill höra mer er som har något/några av tillbehören jag beställt vad ni tycker.

Är det något mer tillbehör man borde köpa?

• Sofiafia82

Ok tack för svar!
    Kanske var onödigt att köpa myggnät eftersom det är inbyggt i solskyddet? Kostade bara en hundring så jag tog det med utifall att :) Tänkte ev ha organizern på handtaget för mobil etc de gånger man inte har fickor på kläderna. Eller så kan den sitta framför tvååringen så att han kan ha lite leksaker mm i den. Den kostade inte heller så mkt så det var väl lite därför jag köpte den. Kanske är den mkt mindre än den ser ut på bilderna...

• Sofiafia82

Köpte naturvita suffletter... Ni som har det, upplever ni att de blivit solkiga och smutsiga fort? Tex när vagnen fälls ihop eller om det regnar på den och man inte hunnit få på regnskyddet. Går att tvätta men vet inte om de ändå kommer se skitiga ut.

• Sofiafia82

Ni vet väl att man kan förlänga suffletten i donkeyn så att den ger mer plats än i en cameleon? Min grabb är bara 90 cm så han satt bra. Trodde han skulle vars i största laget men den kändes rymligare än en cameleon. Annars har jag en Emmaljunga edge och en babyjogger city mini GT till honom och de är väldigt rymliga så i jämförelse med donkeyn är det såklart mindre plats för honom i en sån.

• Sofiafia82

Det är där nere vid fästena som suffletten sitter på som man kan justera ca 5 cm. Googla det så får du förhoppningsvis se var. Jag såg en video om hur man ändrar.

• Sofiafia82

Någon som vet om man måste registrera donkeyn på nätet inom en viss tid från köpet för att få det extra garantiåret? Jag reggade min ca 2,5 mån efter köpet och det står ju inte när garantin går ut utan bara "warranty: standard". Står det så för alla eller?

• Sofiafia82

Jag har inte hunnit använda vår donkey så mkt än men i helgen packade jag in den i bilen för första gången. Den var i monoläge och jag tog bort varukorgen och sittdelen innan. Sen gjorde jag vad jag tror man ska göra när man fäller ihop chassiet (enligt bruksen) och drog först in handtaget så långt som möjligt. Sen drog jag upp spärrarna för att kunna fälla handtaget. Därefter ska det bara vara att dra upp vagnen i mittbygeln (den som sitsen och varukorgen sätts på) och så ska chassit fällas ihop helt. Det gjorde den inte utan jag fick försöka dra i spärrarna samtidigt. Asdrygt.

Hur gör man sen när man fäller upp chassiet igen då? Ska det gå att bara dra i handtaget eller? Jag stog och drog i spärrarna samtidigt som jag försökte fälla ut chassiet för det satt typ fast. Står ju inte i bruksen hur man fäller upp det.

Snälla hjälp mig för jag orkar inte stå och dra hårt för att fälla upp det nu när man är höggravid och allt. Måste ju finnas nåt bättre sätt?!?

• Sofiafia82

Lustigt ändå att man måste lägga ner det mot marken. Om det är regnigt och lerigt ute då? Hela handtaget blir ju smutsigt.

• Sofiafia82

Ok så hjulen fälls ut om jag lyfter i mittbågen (den man lyfter när man fäller ihop chassiet)? När jag försökte fälla ut chassiet i helgen så åkte inte hjulen ut och sen var det som att allt låst sig för jag drog i spärrarna men ändå ville det (handtaget) inte fällas upp på ett bra tag.

• Sofiafia82

Någon som vet om nätdelarna på sun canopyn har solskydd? Jag antar inte det, men isåfall skyddar den inte mot solen så bra tycker jag då solen lyser in genom nätet på sidorna. Går ju inte alltid att köra vagnen med solen rakt framför eller bakom...

• Sofiafia82

The75: tack för svar! Har googlat runt länge efter ett svar på frågan men inte hittat info någonstans. Är du helt 100 på att även nätet är spf 50? Vart hittade du den infon?

• Sofiafia82

Måste bara varna alla med breezy suncanopy (solsufflett) att det endast är spf 3 (typ inget alls med andra ord) på alla nätdelar. Endast tyget skyddar med spf 50+. Står i instruktionsboken som medföljer suffletten.

Jag har nämligen funderat över detta och frågade här i forumet för inte så länge sen och fick till svar att även nätet skyddade 50+ men det gör det inte. Vilket iof sig hade varit konstigt med tanke på alla hål i nätet...
    Så tänk på att inte låta solen lysa in på bebisen genom näten när ni är ute och går! Man kan täcka med en filt mot solsidan.

Svar på tråden Bugaboo Donkey