Inlägg från: Mamma0211 |Visa alla inlägg
  • Mamma0211

Bugaboo Donkey

Hej! Har försökt läsa lite i tråden men det är så mycket så jag frågar så här istället ;) Våran tjej är nyss fyllda 2 år och ca 87 cm lång, i februari får vi en litet syskon och vi är inne på att köpa en beg. Donkey. Vad tror ni kommer den stora att växa ur den på en gång?

• Mamma0211

Nej det kommer hon absolut inte, min son var i våras 4 år och ca 105 cm och satt fortfarande bekvämt i Donkeyn de få gånger han behövde åka vagn! Jag väntar tredje barnet i vinter och min yngsta, blivande mellanbarnet alltså, är 1 m lång nu och hon ska få åka Donkey tillsammans med sin lillebror hela nästa år.[/quote] Ok vad bra! Har läst så mycket olika hit och dit och nu när jag äntligen övertalat sambon om denna så vill jag ju inte köpa bort mig :) har kollat på så mycket olika vagnar nu men alltid kommit tillbaka till denna! Tack för ditt svar! En annan sak du eller nån annan kanske kan svara på är vad man ska tänka på när man köper en begagnad? Är nån årsmodell bättre än nån annan? Eller nått fel man ska vara uppmärksammad? Eller nått annat bra tips :)

• Mamma0211

Är det nån som vet om man har nån slags garanti om man köper en begagnad vagn? Har läst och förstår att garantin som köparen får i butiken inte gäller mig om jag köper den begaganad! Och om nått blir fel så får man bekosta allt själv. En följd fråga är då är Bugaboo donkeys reservdelar dyra? Har även kollat på att köpa en ny vagn utomlands.. Stämmer det att det är gift i dom man kan köpa i England? Har även kollat i Holland men euron ligger ju inte så bra just nu..

• Mamma0211

Det kan jag svara på :) Posten ringer bara på dörren och är du inte hemma får du hämta den på terminalen. Så fick vi göra förra veckan när våran vagn anlände!

• Mamma0211

Hej! Måste fråga en sak till er som vet! Vi har satt ihop våran nya vagn här på morgonen men jag tycker att både sitt och liggdelen vickar? Ska det vara så? Har ingen erfarenhet av Bugaboo sen tidigare så jag har ingen aning! Tacksam för svar :)

• Mamma0211

Lady Soul! Tack för svaret! Så då är det en vane sak alltså :) Har inte varit ute och provkört den än! Är det också så att sittdelen går att fälla "för lång" bak? Om du förstår vad jag menar?

• Mamma0211

Hej! Funderar lite på hur man bäddar bäst i liggdelen? Bebis kommer i februari! Har en liten åkpåse som vi hade till babyskyddet som passar bra men det är ju bara det är locket är så kort? Blir ju liksom ett hål emellan suffletten och locket. Hur har ni andra gjort? Tacksam för svar :)

• Mamma0211

Tack Luella det var ett bra tips! Som tur är, är det ju förhoppningsvis bara ett kort tag innan våren :) Funkar åkpåsen som är till för sittdelen i liggdelen eller blir det knöligt? Såg även att nån tipsade om Phil and Teds lift, nån som har nån erfarenhet av den?

• Mamma0211

Om du mailar dom och skriver vad du vill ha pris på och att det ska skickas till Sverige så tar dom fram vad det kommer att kosta. Dom är verkligen hjälpsamma där :) Lycka till!

• Mamma0211

Finns det nån mer lift än Phil&Teds cocoon som passar i liggdelen? För visst har inte Bugaboos egna handtag?

Mamma -02,-11 och februari 2014
Svar på tråden Bugaboo Donkey