Inlägg från: CherryD |Visa alla inlägg
  • CherryD

Bugaboo Donkey

En länk till er som funderade över tull och moms när man importerar från USA:
    www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden/avgiftsguidenformular.4.3cf19d0112524cb00188000173.html

Sedan såg jag att någon eftersökte en recension på Skip hop double duo?
    Jag tycker den är toppen, den rymmer ALLT man kan tänkas behöva till två barn!
    Nackdelen är att den blir väldligt tight att hänga på handtaget med bara väskans egna öglor så jag rekommenderar krokar att hänga upp den på.

• CherryD
    kittel skrev 2011-08-04 20:22:34 följande:
    Hej! Jag är såå sugen på att beställa en nu på en gång. En fråga bara, 60 cm i bredd i monoläget, är det med den lilla shoppingkorgen bredvid? Eller går den att ta bort? Det låter så otroligt att den skulle ha samma mått (nästan) som cam'en. Nån som vet?
    Det måttet är med varukorg och den går inte att få smalare än så. Shoppingkorgen går att ta bort men då får man ett "hål" där den ska sitta.
  • CherryD
    Luella skrev 2011-08-06 23:07:13 följande:
    CherryD, jag såg bilderna på din Donkey i bild-tråden. Jättefint med den färgen till svart.

En fråga ang cocoonen, hur mycket kyla klarar den? Vad bör bebisen ha på sig i den om det är typ -15 grader ute?
    Tack, älskar den gula färgen! :)

Har inte använt cocoonen ännu men den känns lika tjock som åkpåsarna. Tror dock att man nog måste ha en tjock overall under vid -15 men svårt att säga... Jag tänker prova mig fram i vinter och räcker den inte får jag köpa en åkpåse till!
  • CherryD
    Silvera skrev 2011-08-07 23:08:37 följande:
    Hmmm... jag har bara provat några Babybjörn selar lite snabbt, bara för att upptäcka att jag är för tjock för dem, så för min del får det nog bli en bärsjal. Men vilken bärsjal är riktigt lång, så att jag får den runt mig?

Alltså... bara för att klargöra, vi ska inte ha bärsele istället för vår Donkey, utan som ett komplement till vagnen! 
    Rekommenderar varmt Babylonia Tricot-Slen bärsjal, var ett tag sedan jag använde den men jag har för mig att den är 7 m lång.
    Jag är själv ganska stor och den räcker gott och väl!
  • CherryD
    Läängtar skrev 2011-08-09 19:19:06 följande:
    Jag tycker inte var bucklig när jag testade i liggdelen! Tyvärr kan jag inte fota nu då åkpåsarna är nerpackade inför flytt. Tror inte jag tog nått foto på hur det såg ut inuti åkpåsen :)

Jag kommer ha åkpåse i liggdelen till dotter i vinter, och i sittdelen till sonen. Dom är 2 veckor och 17 månader gamla nu.
    Nej det såg ju jättebra ut med de nya åkpåsarna (anpassade för Donkeyn?) på dina bilder!
    Hoppas att jag inte behöver ångra mig med cocoonen i vinter Flört
  • CherryD

Kan tipsa alla om att byta plats på sitt- och liggdel ibland om man har två barn med olika vikt då en syskonvagn tenderar att slitas olika mycket beroende på vikt per sida!

• CherryD
    LillaJag89 skrev 2011-08-13 20:35:20 följande:
    Funkar en "gammal" cam påse till sittdelen i donkeyn?
    Ja den funkar fint! Finns bilder i bildtråden på detta Glad
  • CherryD

Till er som undrar över Elodie åkpåsarna så tyckte jag att det blev alldeles för bylsigt, de är för breda för den smala Donkeyn.
    Hade en rockabilly dot till vår singelvagn förut och tänkte köpa en till men efter att ha provat i både ligg- och sittdelen så fick det bli bugabooåkpåsar istället!

• CherryD
    Catox9 skrev 2011-09-05 20:35:58 följande:
    Wee Wee Wee!!! Min pappa är GULD! Han har ringt och pratat m en affär i New Jersey och beställt min vagn :D
    De hade den hemma i lager :D 
    Är så glad! Så om ett par veckor så borde oxå jag vara lycklig åsneägare :)
    Men är det någon som vet artikelnummer på donkey-åkpåsarna?!?!
    Jag vill ha en orange och en orange cocoon, finns det till donkey'n??

Vad kostar en åkpåse/cocoon här i Sverige, någon som vet?

//Cato   
    Härligt! Vad blir det för färg?
    Tror inte att cocoonen finns i orange? Den som hör till Bee passar fint i liggdelen, se bild i bildtråden Glad
    Finns mig veterligen bara en åkpåse som är anpassad till Donkeyn och det är den nya universalpåsen som kommer till Sverige i höst. Åkpåsarna ligger på 1250 kr och cocoon kostar 1050 kr.
Svar på tråden Bugaboo Donkey