Inlägg från: Katjan |Visa alla inlägg
  • Katjan

Bugaboo Donkey

Är det någon som vet måttet på donkeyns ryggstöd( säte till översta kansten på ramen)? Någon som kanske vet om det skiljer något mellan Cameleon och Donkeyn.

Har varit på semester ett tag så det blev aldrig att jag hann med o beställa vagnen innan men funderar på o göra det nu. Står mellan duet och donkeyn.. är rädd att dueten ska vara för liten.

• Katjan
    BejbyBoo skrev 2011-08-01 08:31:34 följande:
    Ryggstödet på Cam och Donkey har samma mått. Skillnaden är dock att sufletten på Donkeyn går upp en bit, vilket ger ytterligare ca 5-7 cm utrymme.
    Så bra =). När min son som är ca 2,5år ligger i cameleon så buktar huvudet ut ifrån sufletten så det kommer det säkert göra med donkeyn med.. fast han brukar inte sova i vagnen så det går nog bra. Gott att ryggstödet inte är mindre iaf. För tung är han nog oxå fast så jätte noga brukar det inte vara. Han ska börja på förskola till höstern o då kommer man nog för det mesta att använda den som singel vagn.

Är det någon som vet ungfär hur mkt adaptern till ståbrädan kostar?
  • Katjan
    Joddan skrev 2011-08-02 08:19:41 följande:
    Din donkey lecereras idag!!!! Wehoooo!
    Åh så spännande =). Du får berätta vad du tycker om den sedan när du har klämt o kört med den.
  • Katjan

Jag använder inte skötväska direkt.. men fyndade en stor brun Oioi hobo i skinn hos skurk kidz för nått år sedan med 75% rabatt så den borde passa till donkeyn ifall jag behöver ha en nån gång.

• Katjan

Stämmer det att skumgummit på donkeyn är mer ömtåligt än camens o Frogens?  Pratade med en vännina ifrån USA precis o hon berättade att på flera utav hennes vänninors vagnar så har skummet spruckigt och hjulen vobblar som på bee +.  När man har ett lite tyngre barn i mono läge så drar vagnen iom att vikten blir konstigt fördelad pga sido korgen. Fina repor får man oxå lätt.. Är det någon här inne som har upplevt samma sak med sin vagn?

Jag som hade tänkt att lägga en beställning under denna vecka.. ahh varför ska alla vagnar krångla så.
    Är det någon som har koll på Dueten? Reprisken borde minska en del då den är så smal.

Hade tänkt att sälja min cam o köra på donkeyn som syskonvagn och singelvagn, men det kanske är bättre att ha kvar camen som singel vagn + att man köper en syskonvagn.

Vilka butiker i sthlm har Donkeyn inne? Finns Dueten här än?

• Katjan

Såg precis att man får 3års garanti om man reggar sig på Bugaboos hemsida.. 3års garanti är ju jätte bra =), men jag vill inte hålla på med massa reklamationer i början... Usch så svårt det blev nu när jag har läst att ni i tråden oxå har råkat ut för en del problem.

• Katjan
    Strossel skrev 2011-12-12 18:24:51 följande:
    Ännu fler frågor om pramworld :) hur beställer man? Via mail? Måste man fixa med frakten själv eller har dom ett "färdigt" bolag som dom skickar med? Finns duo paketen färdigt även hos dom eller måste man bygga ihop ett? vad jag förstår så betalar man med visa?
    Pramworld fixar frakten åt dig.

Du beställer via mail... Skriv ner allt du vill beställa o i vilka färger du vill ha på sakerna.

Lämna din leverans adress samt tel nr så ringer du upp dig för att genomföra orden och ta betalt via betalkort
  • Katjan
    Strossel skrev 2011-12-12 18:51:48 följande:
    Då måste man vara grym på engelska eller? Eller funkar vanlig skol engelska? Har aldrig beställt något utomlands!
    Nej, man måste inte vara grym på engelska.. Om du tycker att det är jobbigt att prata så se till att göra beställningen så tydlig som möjligt när du mailar.
  • Katjan

Jag fyndade min svarta duo på barnbutiken med 20% rabatt och 70% på babyskyddet.

• Katjan

Kör alla med sittdynor? Jag har inte använt det till mina tidigare Bugaboo vagnar... Bugaboos egna alltså.

• Katjan
    Liquid skrev 2011-12-30 08:04:19 följande:
    Jag var på barnbutiken igår och då gällde inte 20% på barnvagnar och något mer. Det känns konstigt om en stor butik rear ut en så pass by vagn. Familjetorget har 10% för att liksom locka kunder... Men grattis till dig! :)
    I webshopen gällde 20% även på vagnarna. Ska bara bestämma någon lämplig dag som jag kan hämta ut den på... jag kunde få vänta lite med att hämta ut den då jag inte har så bråttom.
  • Katjan
    linaloo skrev 2011-12-30 09:35:27 följande:
    Ingen som har koll?
    cocoon är mer en mjuklift som man har små bebisar i..  den gjordes nog till Bugaboo Bee så att man även kunde använda vagnen till nyfödda.
  • Katjan

JessiW.... Jag tror inte att du behöver oroa dig för bredden. Jag har tre smÅ killar av den större varianten på längd och vikt hemma.. längden har de vuxigt ur på många vagnar och vikten, men inte bredden.

• Katjan
    EmmaW84 skrev 2012-01-11 20:39:38 följande:
    Tack så mycket i alla fall =)  Jag får väl ta måtten på originalsuffletten när den kommer. De ringde idag från barnvagnslagret och berättade att det tyvärr blir lite längre leveranstid på den så det kommer tidigast fredag nästa vecka men mer troligt tisdagen därefter. Buhu  :(
    Synd att du inte hinner få vagnen innan helgen.. men en vecka senare är inte så lång tid ändå =).

Barnvagnslagret är väl inte någon av Bugaboos auktoriserade återförsäljare
Svar på tråden Bugaboo Donkey