• Katjan

Nya vänner i Södertälje

En tråd för oss som vill lära känna nya vänner i Södertälje.

Helt enkelt en tråd för oss som faktiskt vill ses och hitta på saker, inte bara prata på nätet.

• Svar på tråden Nya vänner i Södertälje
  • et3vema

Vi flyttade hit i juni, men bodde i Nykvarn innan, så det var ju inte så jättelångt bort.. ;)
    Du då? Bott här länge?

• wkatty

Ok:) Trivs ni? Jag flyttade hit för snart 3 år sedan pga jobb. Bor med man och hund, vi får vårat första barn snart.

• et3vema

Ja, vi trivs jättebra. Har ju varit mycket i Södertälje tidigare.
    Hur gammal är du? Vart flyttade ni ifrån?

• AE84

Hallå, är 27 år, bor med man, hund, son på 1,5år och en till påväg, ni?

• et3vema

Malin heter jag. Jag fyller 24 om en vecka, bor med sambon (vi gifter oss i jan) och sonen på 8 månader i Viksängen.

• Icis86

Hej !

En 25 årig tjej som bor i Södertälje med sambo och son född 09. Har en liten plutt i magen som är beräknad till den 7 / 4. 
    Träffas gärna och hittar på något - tiden för föräldraledig brukar bli ganska seg =) 

• AE84

Hallå Icis, har oxå en i magen fast rätt tidigt än, inte beräknad förren aug

Visst vore det kul att hitta lite nytt folk till föräldraledigheten! 

• Icis86
    AE84 skrev 2012-01-02 10:15:37 följande:
    Hallå Icis, har oxå en i magen fast rätt tidigt än, inte beräknad förren aug

Visst vore det kul att hitta lite nytt folk till föräldraledigheten! 
    Grattis !

Håller med om att det behövs lite sällskap när man är mammaledig.
    Skönt att ha någon att kunna träffa mitt på dagarna ! 
  • Katjan

Här har det hänt lite iaf sedan jag sist skrev.  Har oxå en plutt i magen som har bf 14jun.
    Är det någon som har varit på barnens hus? Visst kostar det att gå dit.. eller minns jag helt fel.

• et3vema

Jag har varit endel på barnens hus. Det kostar 30:- per gång, eller 300:- för en termin. Plus att alla aktiviteter man vill vara med på kostar extra, babysång, babymassage osv. Men jag tycker att det är värt det iaf. Finns ju inga andra öppna förskolor i Södertälje, som inte tillhör kyrkan. Vad jag vet iaf. Och till någon sådan vill jag inte gå.

Svar på tråden Nya vänner i Södertälje