marmik skrev 2011-08-12 22:22:50 följande:
Vi är väl alla olika... Folk som alltid har rätt är härliga...
Och ja långkalsong det är väl så att du "vill" ha det så här, du accepterar att varannan vecka av ditt och bonusens liv är jobbig, du har valt att stanna kvar ändå. Min sambos ex-fru valde att stanna med sin nye man fast barnen tycker mycket illa om honom, så nu har de alla valt att bo hos oss på heltid istället, hennes val har alltså gjort att hon i princip förlorat sina barn och barnen känner sig övergivna av sin mamma. Det behöver ju inte alltid vara så illa, men jag tycker att det är konstigt att man som förälder tycker att det är okej att barnen går omkring och mår dåligt i en relation men en ny partner. En ny man/fru går ju att hitta men man kan inte bara sluta vara förälder till sina barn. Inga förhållanden är nånsin perfekta men du kan ju läsa om en del bonusbarn här och deras berättelser om hur jobbigt de haft det med en bonusförälder som inte tyckt om dem, det är viss skillnad mot att bråka med en riktig förälder. Du pratar om att du har valt din partner fast han inte är perfekt, ja det är ditt och din partners val men har barnet fått någon chans att välja?
Vi tänker uppenbarligen helt olika, du borde kanske tänka på någon annan än dig själv...
Så allt som händer runt och i dig "vill" du?
Om du blir sjuk, snubblar och trillar, blir stressad på jobbet, vissa månader är svårt ekonomiskt att få ihop, bilen går sönder, din granne är ett pucko och att du behöver ta dig till jobbet innebär att du behöver springa ut till bussen i ösregn gör det till att du "vill" springa i regnet, ha det knapert, få ont när du snubblar, ha ett pucko till granne och en trasig bil och dessutom vara sjuk?
Nej, jag "vill" inte ha det så, jag skulle vilja att det barnet inte fanns överhuvudtaget, inte ens funnits som embryo.
Jag "vill" inte att en ensam galning skjuter ihjäl ungdomar, att krig ska finnas eller att systemet i sverige emellanåt faller otroligt orättvist mellan folk och folk, jag vill inte heller att min granne ska ha en hund som skäller för allt, allt, allt eller att choklad är onyttigt i stor mängd men vissa saker får man vackert ta att acceptera ändå.
Tycker inte heller om sambons mamma, men jag är tillsammans med min sambo, inte diverse släktingar till honom och vissa saker får man helt enkelt stå ut med.
Självklart utgår jag ifrån mitt eget välbefinnande, allt annat är idioti anser jag.
Sedan går inte jag på som en ångvält och kräver att världen ska anpassas efter mig och mitt tycke för det, hade jag gjort det hade mitt liv sett hela annorlunda ut.
Man kan vara egoist på ett positivt sätt vilket man inser ifall man bara tänker efter.
De som hela tiden offrar sig för andra kommer bara tillslut må piss själva och vad är det för mål egentligen?
Inte mitt mål iallafall.
Och självklart har barnet inte fått välja, han var inte ens 5 år när det blev allvar mellan mig och min sambo.
Han har inte heller valt sina föräldrar, vilken skola han går i eller vart han bor.
Menar du att barnen är de som ska fatta de stora besluten, eller menar du att alla vuxna ska anpassa sina beslut efter hur diverse barn mår?
Oavsett alternativ anser jag att de är ogenomtänkta, mina barn har inte valt ett halvsyskon, ska jag ta det ifrån dom då eftersom de inte valt det eller hur tänker du?
För barn ska bara få det de aktivt väljer, eller?
Antingen det eller den kända offerrollen "men det är ju bara ett baaaaaaaaaaaarn och allt ska kretsa runt baaaaaaaaarnet. *gäspar*
Barn får anpassa sig, särkullen ville inte att föräldrarna skulle separera heller men det gav de blanka fan i rent ut sagt eftersom de valde att göra det ändå.
Men du anser nog att då är det för baaaaaaaaarnets skull de gjorde det...
Jojo, jag har hört allt förut.
Och det är lika patetiskt varenda gång.