Inlägg från: VojneVojne |Visa alla inlägg
  • VojneVojne

Jag är kristen och hon är muslim

@zahara, du va ena lite väl på, det är shirk att säga att nån inte blir förlåten eller hamnar helvete eller tvärtom.. Som Loka säger så du får nog läsa på lite hur islam fungerar, det är inte upp till oss bedöma hurdan muslimer är utan det är Allah cc bestämmer. Sen visst alla gör fel och och alla har sin tid att inse... Du sa på en annan tråd att du var konvertit tänk om Allah cc förlåter dina alla synder innan du kom i islam varför skulle inte förlåta henne som kanske inte klar med sin tawhed dock hon har rättat sin väg efter "sraten mustakim"...jag blev ledsen över din inställning, Allah är mkt rahman och er rahim... Men visst du har alldeles rätt i om ingen ska konvertera förbnågon annans skull utan ska tro med hela hjärtat det då det funkar...men man ser med all hans berättelse att dessa människor har inte mkt kunskap om islam... Må Allah cc förlåta os alla och få os till den rätta vägen insaallah...

• VojneVojne

En man gjorde alla synder man kan tänkas och dör,då kommer han inför Allah cc, domen gjorts och hans handlingar leder honom till helvete. Änglarna tar honom och börja gå till helvete då vänder han sig huvudet och tittar bakåt. Allah säger till änglarna fråga honom varför han vänder huvudet bak. De frågar och han svarar; jag trodde att min Allah va förlåtande och skulle förlåta mig det jag gjorde.. Allah cc säger ta honom till paradiset för att jag är som ni tror jag är...anekdot från mirage från Hz Muhammed sav så lär dig Allah cc egenskaper och Hz Muhammed sav s liv rekommenderar jag... Det handlar om ifrat och tefrit med allt...

• VojneVojne

JTA, det va jag ville säga är att man Allah är mkt barmhärtig och förlåter den värsta syndaren men Allah vet innan vad man tänker då du kan inte missbruka h•ns barmhärtighet och synda loss... Man måste hitta balans... Man måste med hela sitt hjärta känna ånger också det synden man gör inte bara sakens skull... Vi är människor utrustats med mkt vilja inte bara för det livet utan för det andra livet då kan man inte hindra alla gånger nefs önskningar, det vet Allah redan om och dömer inte en med en gång utan ger alltid många chanser att fundera över handlingarna man gör och gör tawbe. För att få balans i nefs önskningar så ska man ha en marginal med över -undergräns det kallas ifrat och tefrit... Alla har olika gränser men en sak är klart för alla är att vara ärlig mot sig själva, då vet man vad sin gräns går och då vet man när ska man göra tawbe...

Svar på tråden Jag är kristen och hon är muslim