Jag är kristen och hon är muslim
Jag är muslim och min pojkvän Kristen katolik. Han är inte troende, han tror på gud och Jesus och nog med det. Jag däremot ber fem gånger om dagen, fastar, bär slöja, besöker mosken, då, och då. Ja, mer troende vad jag nog skulle kalla det. Hans familj vet om mig och jag kan säga att jag inte är så omtyckt. dem gör vad som för att hitta en kristen flicka åt honom bara så han kan överge mig. Men han är fast vid att han vill vara med mig trots min tro. OM jag gifter mig med en kristen hade jag blivit förskjuten. Om han väljer att gifta sig med mej hade han också blivit förskjuten. Jag skulle inte kunna lämna min tro, eftersom min tro är inte bara något jag tror på utan även en livsstil, mitt vardagsliv. Och, jag vill inte att han skall konventera för då gör han det för min skull. Hans familj hade endå förskjutit honom. enda sättet är att jag skulle blivit kristen enligt hans familj. Jag vill inte ha alkohol och fläsk ii vårt hem. det är mitt vilkor. sedan om han vill dricka ute så för han göra det. Han envisas om att barnen ska växa inom den katolska tron, vilket inkluderar kyrka, dop, bibelläsning etc, jag däremot vill ha den muslimska tron då den även inkluderar läran om Jesus. Även, om barnen hade växt upp som muslimer så hade jag tillåtit de ta del utav faderns religion och besöka kyrkan med farmor, då han sj inte gör det, delta i olika cermonier och, så. men, hur det är nu? Fortf. tsmns, kärleken växer varje dag, men i takt med det växer rädslan om hur framtiden kmr SE UT för oss, ska vi välja att fly tsmns och ha kvar våran tro, ska en av oss förskjutas, ska vi bli tvingade att lämna varandra. vi vet inte.. lycka till!