Du är gäst på ett bröllop
Har vart på nga bröllop.. O det finns alltid något som är bra resp dåligt..
Men det jag tycker är bland det viktigast är ändå maten eftersom det finns så många som är allergiker..
Sen placeringen är bättre att ha bordsplacering o inte fri placering.
Var på ett bröllop nu i juni, där hade de tänkt på att det nyligen tagit slut mellan mig o mitt x så de tänkte på det o satte oss på varsin sida lokalen, men försökte tänka på att sätta par vid samma bord, antingen bredvid varandra eller mittemot varandra. Lite beroende på om de hade barn med sig eller inte.
Sen hade de i programmet presenterat alla gäster, samt gjort en liten bingobricka där man kryssa i allt eftersom allt hände, typ bruden får en puss av någon annan än nyblivna maken, brudens mor håller tal, bordsgrannen går på toa för 5de gången m.m.
Sen hade de att om gästerna klinga i glasen så skulle brudparet göra något.. Typ filmkyss, kyss under bordet m.m.
M.m. fanns massa smålekar o roligheter som inte krävde att man reste på sig från bordet. Däremot fick brudparet gå upp o sätta sig på stolar med ryggen mot varandra, hålla en sko i vardera handen (1 brudens o 1 brudgummens) sen svara på frågor om vem som gjorde vad hemma m.m. genom att räcka upp en sko.