Du är gäst på ett bröllop
Jag har varit på rätt många bröllop nyligen då många vänner gift sig och alla bröllop är verkligen olika
Olika aktiviteter? Jag tycker det är jätteroligt om det finns lite aktiviteter planerade medan man väntar på saker, eller under middagen. Man vill bli lite road som gäst
Mycket tal? Tal är kul såklart, och det är inte upp till mig som gäst att klaga på andras "för långa" tal. Dessutom har väl inte brudparet heller så JÄTTEmycket att säga till om det? Det är väl oftast andra som tar initiativ och de får väl ha vett att skriva bra och inte för långa tal Dock bör det planeras ordentligt innan av toast mastern.
Presentöppning? Jag tycker personligen det är kul men det beror ju förstås på hur lång tid det tar...
Speciell mat? En del säger "man ska inte behöva köa på ett bröllop!" Men jag tycker det är okej med buffé om bröllopsparet väljer det av olika anledningar. Inte är det jobbigt för mig att kliva upp från min stol och ta mat Men om man har bordsservering, se till att maten hålls varm.
Live-band? Behövs inte då det oftast är dyrt, går lika bra med Spotify-lista, bara man kan dansa till det
En sak jag kan tycka är att man ska känna sig lite bortskämd som gäst. Jag har varit på många bröllop där det blivit så att man fått hjälpa till och plocka undan, städa osv även fast man inte riktigt blivit ombedd att göra det innan...
Tex att de bjudit in till frukosts dagen efter, jättemysigt, men då ville de också att alla skulle vara med och hjälpa till att städa ur och flytta möbler...