Inlägg från: ETSS |Visa alla inlägg
  • ETSS

Explosion i Oslo

BigDaddy skrev 2011-07-23 08:32:37 följande:
    SD-sympatisörer och andra nationalister spekulerar vilt och friskt som vanligt, ser jag.

I övrigt så tycker jag vi ska uttrycka vår sorg och vårt medlidande för Norge och folket där. Det här är en fruktansvärd tragedi som inträffat i skala med Oklahoma-bombningen i USA. Ofräscha spekulationer så här nära inpå är inte nödvändiga. Norska myndigheter har ett bra grepp om situationen och tids nog får vi alla detaljerna som våra nationalistiska vänner kan vältra sig i. Eller hur, Kent "Jag ska inte kalla er islamofober" Ekeroth?
  • ETSS

Jag har anhöriga på båda ställena. Så mycket kan jag säga att gårkvällen tillbringades i stor spänning. Mina släktingar lever och är oskadda, men de har vänner som dött. Spekulationer om vem som begick dåden i nuläget då ingen vet? De som är döda är döda oavsett vem som gjort det.

• ETSS
    AAlexander01 skrev 2011-07-23 14:45:47 följande:
     Varför tror du att jag vill värva folk? Jag är inte med i någon sekt. Jag vill inte ha ett samhälle som bygger på rädsla och kontroll. Illuminati funkar precis som du. De vill förlöjliga och smutskasta folk som är emot dem.

Jag uppmanar folk att kolla allt som David Icke skriver. Läs detta! Det är viktigt!! Ha ett öppet sinne.
    Kolla hur världen ser ut! Undrar du varför så får du reda på det om du söker på David Icke på Youtube och även hans hemsida. 
    Varför ska man vilja det? Han är inte ens trovärdig ibland konspirationsteoretiker. Världen är "ond" nog ändå (som det bevisades igen i går) utan att man behöver tro på sagor.
    Folk dör i vanvettsdåd utan Illuminatis inverkan. Det är en sådan värld vi lever i.
  • ETSS
    AAlexander01 skrev 2011-07-23 15:05:34 följande:
    Det är möjligt att de inte ligger bakom alla dåd men jag vill bara att vi ska vara uppmärksamma. 
    Obama var blixtsnabb med att försöka stärka sin (CIA.s) närvaro i Norge:

-And it´s a reminder that the entire international commuity has a stake, in preventing this kind of terror from occuring and that we have to work cooperatively together both on intelligence and in terms of prevention of these kinds of horrible attacks.. 

Varför, tror du?  När människor är rädda går de såklart med på att bli kontrollerade. 
    Ännu en gång Läs och kolla det David Icke publicerar. Det finns naturligtvis andra men jag kan inte nog
    betona hur viktigt det är!

Jag vill bara att folk ska vara uppmärksamma. Allt är inte vad det ser ut att vara! 
    Struntprat. Räcker det inte med att några galningar mördat människor? Måste det vara en konspiration? Gör det det hela mer förklarligt?
  • ETSS
    jagvetallt2 skrev 2011-07-23 15:10:22 följande:
    tror inte det va så han mena, finns de som drar fördelar av att saker och ting sker..
    Hm, jag tror på terrordåd eller en ensam galning, inget annat. Om man söker alltför mycket konspirationer är man inte bättre än en religiös som söker mening där ingen finns.
    Klart att folk drar fördelar av detta, politiker och andra, det kallas även den mänskliga naturen. Steget från att tro på detta till omfattande konspirationer är rätt stort..
  • ETSS
    AAlexander01 skrev 2011-07-23 15:17:04 följande:
    Du får tycka och tro precis vad du vill. 
    De som inte har direkt inblandning i dådet kan naturligtvis dra nytta av denna ofattbart tragiska händelse.
    Och de vill inte göra världen till ett bättre ställe! De vill ha Kaos pga att de gynnar dem i deras avsikter!
    Kolla upp David Icke. 

Jag tror jag avstår från att undersöka ytterligare en konspirationsteoretiker så nej tack.
  • ETSS
    jagvetallt2 skrev 2011-07-23 15:25:14 följande:
    man ska alltid utgå från det mest logiska och enkla.. i detta fall en ensam galning som ville ställa t5ill med oreda, han lyckades väldigt bra med det.  konstigt att han inte tog livet av sig, det brukar väl vara standard..
    Exakt. Jag är överraskad att han hann med att döda så många. Det här är en förfärlig tradegi för Norge.
  • ETSS
    jagvetallt2 skrev 2011-07-23 15:37:46 följande:
    egentligen inte överaskad om man tänker efter, en liten ö med folk som inte kan försvara sig, avlett polisen så de håller till där bomben exploderade. Är man tungt beväpnad så kan man ju skjuta många om ingen besvarar elden. polisen var knappast beredd på att något liknande kunde ske i norge. 
    Det är sant. Känner dock med de drabbade, har släktingar i landet och de har vänner som är döda. På något vis känns det mindre viktigt vem som gjorde det så tidigt. De som dött är döda och inget kan få tillbaka dem.
  • ETSS
    Velour skrev 2011-07-24 13:31:37 följande:
    Din text är formulerad som propaganda Obestämd 

Jag avfärdar alla organisationer, grupper och liknande som för det första har sådana dramatiska namn som "Vaken" och "Anarchos" och som för det andra håller på med s.k. "fear mongering". Det är inte seriöst. Och David Icke? Han låter som en typisk sektledare, en typisk karismatisk sektledare. Hur kan ni ens låta er hjärntvättas så?  
Svar på tråden Explosion i Oslo