Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Explosion i Oslo

krank skrev 2011-07-22 22:59:19 följande:
    Jaja, en norsk som motsvarar en "nysvensk", en norsk konvertit,  eller bara en ensam galning, kommer det fram ur artikeln?
    Nej, en sådan norsk du kan identifiera dig med då ni står på samma sida. 
  • Velour
    AAlexander01 skrev 2011-07-23 14:18:16 följande:
    Det är inte islam och muslimer som är den stor faran det är illuminati. Kolla allt det som David Icke publicerar. Kolla hans föreläsningar på Youtube. Läs även Vaken.se
    Allt hänger ihop. Allt är planerat. Nej, jag är ingen stolle. Kolla runt omkring dig hur världen ser ut. Verkar det bli bättre och bättre. Har du någonsin frågat dig varför? Kanske dags att bli insatt innan det är försent!
    Jomen tjena! En till som hänvisar till Illuminati. Inte för att precis ALLT är fel, men skulle de verkligen inneha hela sanningen?! Bara Illuminati? Du skämtar!
  • Velour

TS, du är rolig du. Man ser hur du försöker slingra dig Först skyller du allt på mångfalden och sen skyller du på islam och säger typ "ööh vadå, det var ju han motiv". Lägg ner, haha!

• Velour
    AAlexander01 skrev 2011-07-23 14:31:42 följande:
    Jag skämtar absolut inte! Varför skulle jag göra det?  Detta är otroligt viktigt för vår framtid!
    Öppna ögonen och läs på!
    Haha, jag har läst och jag har sett hur Illuminatifolk resonerar i verkligheten. Och någon sådan vill jag inte bli. Och ögonen är redan öppna, bara det att jag inte sväjler vilket skit som helst.

Och du, snyggt att försöka värva folk i en dag som denna, men man vet ju alltid hur sekter fungerar... 
  • Velour
    AAlexander01 skrev 2011-07-23 14:45:47 följande:
     Varför tror du att jag vill värva folk? Jag är inte med i någon sekt. Jag vill inte ha ett samhälle som bygger på rädsla och kontroll. Illuminati funkar precis som du. De vill förlöjliga och smutskasta folk som är emot dem.

Jag uppmanar folk att kolla allt som David Icke skriver. Läs detta! Det är viktigt!! Ha ett öppet sinne.
    Kolla hur världen ser ut! Undrar du varför så får du reda på det om du söker på David Icke på Youtube och även hans hemsida. 
    Vi är många som har ett öppet sinne. Men jag skrev att det inte innebär att man sväljer allt! 

Vill du inte leva i en värld utan rädsla och kontroll? Sluta följa Illuminati i så fall. 
  • Velour
    jagvetallt2 skrev 2011-07-23 15:00:31 följande:
    slingrar mig inte, detta är unikt i norge, alla trodde först det var utomstående, endel tog också på sig det, men drogs tillbaka..gärningsmannamotivet kommer att kunna härledas till politikernas roll gällande islamiseringen i norge.. utan tvekan., vänta och se..
    Det har det redan gjort. Enligt SVT har han haft delaktighet i Fremskrittspartiet samt rört sig i islamofobiska kretsar. Enligt en FL-medlem deltog han i Gates of Vienna som är extremt islamofobiska och främlingsfientliga. 
    Och visst är det motiv, liksom självmordsbombaren i Sthlm hade ett motiv... 
  • Velour
    AAlexander01 skrev 2011-07-24 11:11:46 följande:
    Vill du veta vad som egentligen häölj varje nder och sker så följ Illuminti. Följ varje steg. Kolla varje händelse. Leta upp sidor på nätet om Illuminati. Då får du reda på vad som planeras och ja, det är ett tredje världskrig och en New World Order som planeras. Läs allt som David Icke publicerar och läs Vaken.se. Läs Anarchos.se 
    Sök på Illuminati på Youtube och andra ställen. 

Bli insatt NU! 
    Din text är formulerad som propaganda Obestämd 

Jag avfärdar alla organisationer, grupper och liknande som för det första har sådana dramatiska namn som "Vaken" och "Anarchos" och som för det andra håller på med s.k. "fear mongering". Det är inte seriöst. Och David Icke? Han låter som en typisk sektledare, en typisk karismatisk sektledare. Hur kan ni ens låta er hjärntvättas så?  
  • Velour

Japp, som jag trodde. Det här är från Wiki om David Icke (seriösare källa om honom behövs inte):

Under 1990 hävdade Icke att en ande från andevärlden kontaktade honom genom ett medium. Anden berättade för Icke att han var en helare och hade sänts till jorden för att upplysa människor. Han skulle bli en framgångsrik och känd man. Anden sa även att Storbritannien skulle gå under i en armada av tsunamin och jordbävningar eftersom människan hade förstört naturen." 

" Icke tror att världen kontrolleras av ett hemligt nätverk vid namn "Brödraskapet", som leds av den hemliga gruppen Illuminati. Även Frimurarorden ingår i denna teori, där ett trettiotal av USA:s presidenter genom tiderna även skall ha varit medlemmar, från George Washington till George W Bush.

Brödraskapets mål är att etablera en världsregering och förslava varenda människa i hela världen. Icke tror vidare att Brödraskapet styr i stort sett allt i hela världen - politiken, religioner, media och organiserad brottslighet.

Illuminati har också ett annat namn - Fångvakterna. De är egentligen utomjordingar som liknar humanoida reptiler. Dessa utomjordingar kommer från solsystemet Draco och är med i en ond allians som kallas det Luceferianska Medvetandet. Många kända politiska ledare och andra figurer är utomjordingar, så som George W. BushHillary Clinton och Storbritanniens drottning Elizabeth II. Signifikant för dessa är att de samtliga är medlemmar i Frimurarorden"

Nuff said. Jag kommer aldrig att sälla mig till Ickes skara  

Förlåt så mycket för OT, inte meningen, men jag var tvungen att ta detta här och nu och få ett avslut på skitsnacket

• Velour
    Quintus Zebra skrev 2011-07-24 15:06:10 följande:
    Visst agerade han med största sannolikhet på egen hand, men samtidigt så är det hat som motiverade honom inte unikt.

Det hat mot muslimer, mot t.ex. somalier, mot media, mot feminister och mot vänsterrörelser, som fick honom att agera. Detta hat och dessa konspirationsteorier finns på varenda stort politiskt forum i så gott som hela Europa, och antalet anhängare ökar i styrka. T.ex. ledande Sverigedemokrater har länkat till samma artiklar som han gjorde och har utryckt liknande åsikter.

Jag menar inte att peka finger och lägga skuld på någon. Det är meningslöst. Jag menar att det är dags att fler börjar fundera på vad spridandet av dessa konspirationsteorier och detta hat kan leda till.

Men framför allt hoppas jag att allt fler mer kritiskt börjar granska dessa teorier och börjar protestera mot spridandet av dem.
    BigDaddy skrev 2011-07-24 15:34:30 följande:
    Jag debatterade ett tag tillbaka på en dansk sida där det var "mye högt i takk" och dylika floskler. Hela sidan, snaphanen.dk, bara pyrde av hat mot islam och muslimer (ja om det inte var vänstern på tapeten dock). Det var den ena osakliga och konspiratoriskt formulerade åsikten efter den andra. Ständigt nedvärderande kommentarer som, när man invände, försvarades med att det var ju "mye högt i takk!". Hela grejen gick ut på att ge hatarna ett alibi. Alla får ju säga vad de tycker! Äntligen! En ventil! Att säga vad alle i hele Danmark tyckte. De var så stolta över allt de skrev om islam, muslimer, vänsterpacket och "invandrere". Yttrandefrihet tjiihooo....

Många gånger ansåg de det underbyggt, precis som Kent Ekeroth och alla de missionärer som en gång i tiden förpestade länder i mellanöstern under kolonialtiden, att islam var en fullkomligt befängd, irrationell och sjuk religion. Att då påstå att man kunde avgränsa detta konstaterande till det rent akademiska och INTE få det att spilla över till att även betrakta religionens anhängare som befängda, sjuka och därmed underlägsna är fullkomligt skitsnack. Den värsta bullshitten jag hört. Men rent teoretiskt så skulle det ju kunna gå och därigenom har de skaffat sig sitt alibi att sitta och pissa på muslimerne, invandrarne, islam, marxistförrädarna och allt annat "skräp" som de, i sin egen upphöjda ställning, känner sig välförjänta av att se ner på. Den logiska följden av att betrakta människor på det här sättet är att man tillslut slutar betrakta dem som människor... and then we get Breivik...
    Underbart skrivet! Sant och samtidigt sorgligt...
  • Velour
    AAlexander01 skrev 2011-07-24 21:58:31 följande:
    Jag önskar att du hade rätt men....

Kolla allt med reptilians och shapeshifters som finns på Youtube.!
    T ex dessa klipp:

">

" target="_blank">

">

" target="_blank">

Lite OT men detta är viktigt!!
    Jag förstår...vill inte skapa mer fientlighet med dig och du menar säkert väl. Men budskapen i det du vill att jag ska bli delaktig i bidrar bara till mer hat. Du måste förstå att jag inte vill engagera mig i organisationer, klubbar och liknande. Jag har erfarit att det är lättare att resonera förnuftigt och rationellt att inte följa någon särskild ideologi, förutom kanske de grundläggande om människors lika värde och sådana saker. 

Hoppas du kommer till den insikten också, och då menar jag det i all välmening utan någon sarkasm eller något annat nedsättande om dig
Svar på tråden Explosion i Oslo