Inlägg från: bitte67 |Visa alla inlägg
  • bitte67

Explosion i Oslo

jagvetallt2 skrev 2011-07-22 16:00:09 följande:
    Ja nu verkar det som om någon kopierat självmordsbombaren i sthlm, fast denna verkar lyckats bättre med smällen iallafall.. jag får säga som mona sahlin, mångfald är så spännande. kan inget annat än hålla med.

www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article41806...
    Du tycks veta mer än vi andra. Det är inte bekräftat vem eller vilka som har gjort detta.
  • bitte67
    Studentpappa skrev 2011-07-22 17:07:25 följande:
    Dags att börja lämna alla muslimska-länder till sig själva nu. Låt skiten vara bara, det är ju vad terroristerna vill. Låt de sköta sig själva och återgå till stenåldern så slipper vi lida för det åtminstone. 
    Förbannade jävla kamelknullare vad arg jag blir  
    Var någonstans står det att det är muslimer som står bakom detta? Hur kan du vara så säker? Du vet väl att av alla terrorattentat i Europa de senaste åren är det bara 2 procent som utförts av muslimer...
  • bitte67
    Studentpappa skrev 2011-07-22 18:17:53 följande:
    Nej just det ja det kan ju lika gärna varit en svensk.. 
    Det är väl helt enkelt för att Norge inte har några naturliga fiender, ingen tidigare inhemsk separatiströrelse eller dylikt. Norge är inte Tjetjenien, Irland eller Ryssland därför sätter jag mina slantar på en kamelryttare sätter du emot?
    Tragiskt är det vilken än som gjort det.  
    Det mest tragiska är nog ändå att sådana som du drar förhastade slutsatser.
  • bitte67
    Studentpappa skrev 2011-07-22 18:57:04 följande:
    Och tycker du verkligen förhastade slutsatser är värre än ett terrordåd måste du ha ett par skruvar lösa..
    Jamen visst, vrid och vänd på saker. Självklart tycker jag att det som hänt är fruktansvärt tragiskt. Men att dra förhastade slutsatser är också riktigt illa.
  • bitte67
    Studentpappa skrev 2011-07-22 18:17:53 följande:
    Nej just det ja det kan ju lika gärna varit en svensk.. 
    Det är väl helt enkelt för att Norge inte har några naturliga fiender, ingen tidigare inhemsk separatiströrelse eller dylikt. Norge är inte Tjetjenien, Irland eller Ryssland därför sätter jag mina slantar på en kamelryttare sätter du emot?
    Tragiskt är det vilken än som gjort det.  
    Vad har du att säga nu då? 
  • bitte67
    Morse skrev 2011-07-23 02:30:09 följande:
    För att vara statistisk korrekt så var det stor chans att detta var en Islamistiskt terrorattack, nu verkar det inte vara så dock... Är lite förvånad över att det verkar vara en ensam högerextrem galning men det är åt helvete hursomhelst =/
    Kan man inte bara erkänna att man hade fel utan måste skylla på statistik? Statistik som dessutom inte stämmer...
  • bitte67
    jagvetallt2 skrev 2011-07-23 13:05:06 följande:
    ja det va en högoddsare som vann, som när lordie vann eurovisionsongcontest, vem kunde tro det. orsaken va ju islamiseringen dock, men attack utförd av en högerextrem idiot. han gjorde det för att man inte tog islamiseringens hot på allvar..sossarna fick lida för detta..
    Så du var tvungen att skylla på muslimerna trots allt, fast då mer indirekt.... Pinsamt!
Svar på tråden Explosion i Oslo