Inlägg från: Kevin2011 |Visa alla inlägg
  • Kevin2011

Har ni en, två el fler kaniner ihop el hur bor era kaniner?

Kaniner klarar sig bra själva, om de får omtanke och sysselsättning på annat håll. Jag har haft kaniner sen barnsben och bara två av dessa (syskon) har bott ihop. De bråkade dessutom stup i kvarten så jag fick sära på dem ändå.

• Kevin2011

Jag tycker inte heller djuraffärer bör sälja smådjur. Djur bör säljas av uppfödare, varesig det är en hund eller kanin.

• Kevin2011
    Tant Herta skrev 2011-08-27 15:54:17 följande:
    Har tre kaninhonor som bor i ett stall, på dagarna springer de fritt ute, dock är det bara två av dem som vågar gå ut den tredje håller sig i stallet!

De har enorm glädje och nytta av varandra, de ligger tätt ihop och putsar ofta varandra! De ska absolut inte bo ensamna, jag anser även att inga djur ska bo i bur! 
    Min kanin bor ensam OCH i bur, och hon har det hur bra som helst. Glad pigg och härlig kanin!
  • Kevin2011
    buffybus skrev 2011-10-10 20:04:52 följande:
    klart du kan ha en ensam kanin. har du buren bredvid så räknas det som sällskap för dem. tänk på att en okastrerad hane skvätter som f*n bara... jag märkte det själv här nämligen o såg på min vita vägg...

Jag har en hane som aldrig har skvätt eller bajsat utanför sin bajslåda. Så det varierar nog det också.
  • Kevin2011
    Stargazer09 skrev 2011-11-09 14:47:49 följande:
    Vad menar du med ditt inlägg?

Mannen i djuraffären vägrade sälja EN kanin till mig för att de INTE ska leva ensamma enligt LAG sa han till mig!

Tyckte att det han sa inte stämde och skrev därför inlägget för att be om råd.     
    Han hade väldigt dålig koll på lagen då Glad
Svar på tråden Har ni en, två el fler kaniner ihop el hur bor era kaniner?