Har ni en, två el fler kaniner ihop el hur bor era kaniner?
Jag har hunnit med en hel drös kaniner sen jag fick min första vid 6 års ålder. Alla har levt ensamma, och de har vart glada, friska kaniner hela bunten,
Nu har jag tre kaniner, en okastrerad hane som bor själv, samt en hona och en kastrerad hane som bor ihop sen nån månad tillbaka.
Det finns ingen lag som säger att kaniner måste ha en burkompis. Om man vill kan man testa att ha två systrar ihop från det att de är små ungar, men det är inte säkert att de kommer hålla sams när de blir könsmogna. Man kan även testa att ha en kastrerad hane ihop med en hona, och det fungerar oftast - men det finns inga garantier.
Jag vet att det går att ha flera kaniner (honor) ihop. men då handlar det om att ha dem i stora hägn där varje kanin kan komma undan och muta in sitt eget område.
Dock så kan jag tycka att mina hona och kastrerade hane verkar gilla varandras sällskap. Hanen älskar att pussas och honan älskar att bli klappat på huvudet - så ofta ser man dem sitta tillsammans någonstans och han sitter och pussar henne på huvudet och om han slutar så buffar hon på honom, väldigt sött =P