• Irma1

Äd + Akupunktur...

Hej.. Jag undrar om någon gjort akupunktur när man gör ÄD och fått tjockare slemhinna av det??  Jag har nu gått på några behandlingar och svarar bra på behandlingen sa han.. Känner inte så mycket nu men oj så skönt det är när jag ligger med nålar i mig   

• Svar på tråden Äd + Akupunktur...
  • BollanB

Jag har gjort ÄD både med och utan akupunktur. Har fått tjockare slemhinna med akupunktur.
    På AVA i Riga kan man få akupunktur i samband med ET.

• skutten08

Jag har gjort 2 ÄD med akupunkrur och vet inte om det var det som påverkade slemhinnan  men hade tjock slemhinna bägge ggr

• smugs

Hoppar in här jag med. Jag hade tänkt att göra akupunktur innan ÄD i juni men hann ej med det pga resor i jobbet. Den akupuntören jag vände mig till sa att jag skulle komma in en gång per dag i 7 dagar innan ÄD datum och varje behandling tar ca 2.5 h. Hur ofta fick ni gå och hur lång var behandligen varje gång?

• Pussesnuttan

Jag har fått akupunktur i samband med äd och har haft bra slemhinnan alla tre gångerna. Vet inte om det hjälpt men nu är jag gravid i v 22 :)
    Dessutom tycker jag det var en skön och avslappnande uppladdning inför äd.

• smugs

Härligt att höra Pussesnuttan & Grattis till graviditeten
    Hur länge gick du på akupunktur innan ÄD och berättade du för akupunktören att du skulle göra ÄD?

• Pussesnuttan

Smugs,
    Tänkte du gå till dr Nie?

• Irma1

Jag började min behandling med 2 gånger första veckan och sen så gjorde jag 1 gång i veckan i 4 veckor och jag svarade bra på behandlingen och nu ska jag tillbaka i slutet av aug och göra någon till behandling.. jag hoppas så att jag kommer att få en tjockare slemhinna av det.. Även om det inte kanske lyckas för det så har jag iallafall gjort allt jag kan.. Har gått till Tommy Porsli i Göteborg och han är toppen

• Irma1

Pussesnuttan: Grattis till graviditeten

• Pussesnuttan

Tack Smugs och Irma!
    Jag gick hos Nie i 7 dagar innan jag reste iväg för äd. Och jag tror det är nödvändigt att berätta varför man vill ha behandling, så hon vet hur hon ska behandla.
    Hos Nie tar det ganska lång tid per behandling och det är lite rörigt. Men jag kopplade av och såg det som avslappning att vara där. Ett tips är att gå på förmiddagar om man har möjlighet. Då är risken mindre att du får sitta länge och vänta på din tur.
    Jag är nöjd med Nie för formerna för behandlingen är inte vad vi är vana vid inom svensk sjukvård och jag tror att hon är utesluten ur akupunkturförbundet (eller vad det heter). Kan vara bra att veta så kan man bestämma själv om man vill gå eller inte.
    Men jag var nöjd med mina behandlingar.

Lycka till!

Svar på tråden Äd + Akupunktur...