• sofiaolivia

Faller framåt i bilstolen!?

Vi ska snart resa till Gotland i en vecka så det kommer att bli mycket bilåkande, vårt problem är att dottern faller liksom framåt med huvudet när hon sover? Måste ju vara jätteobehagligt!

Bilstolen är lutad så mycket bakåt som det bara går och vi spänner fast henne ordentligt. Kroppen stannar alltså kvar mot ryggstödet medan huvudet faller ner mot knät. Vad kan man göra?

Kommer ju såklart inte ihåg vilken bilstol vi har, men tror det är en Graco? Dottern är 16 mån.

• Svar på tråden Faller framåt i bilstolen!?
  • sofiaolivia
    GulTussilago skrev 2011-07-21 20:01:29 följande:
    Vi har också en Akta Graco Duoflex, med samma problem.
    När vi ska åka långt tar vi med ett par strumpbyxor som knyts ihop. Denna sätts runt stolen och huvudet på barnet. Ser lite kul ut men funkar fint
    Funderade också på nåt sånt där. Skulle ju kunna fungera då jag kommer att sitta bak med henne. Sätter ni på den när hon/han somnat eller innan?
  • sofiaolivia
    Kya skrev 2011-07-21 20:11:15 följande:
    barn är såpass mjuka i kroppen att de inte får ont i nacken av att sova framåtlutade. men det finns annars bilnack-kuddar att köpa för barn.
    Finns dem att köpa på typ Barnens Hus? Hon sover inte alls bra som hon sitter, vaknar ofta och slår upp huvudet och faller ner snabbt igen.

Men skönt att höra att det inte är någon fara iaf!
  • sofiaolivia

Tack för era svar! Vi ska testa med nån tröja eller kanske snöret runt badrocken? Så länge nån sitter bak med henne är det ju ingen fara. Annars köper vi en nackkudde Skrattande

• sofiaolivia
    Lantani skrev 2011-07-23 10:25:20 följande:
    Fast för en 1månads bebis kanske det inte är sådär jättebra. Vad är det för stol ni har? Babyskydd misstänker jag?
    Menar du om mig? (TS?)

Vi har en vanlig bilstol till vår 16månaders.
  • sofiaolivia
    Lantani skrev 2011-07-23 13:14:54 följande:
    Nej jag menade hon som skrev här ovan om en liten bebis
    Hehe, okej!
Svar på tråden Faller framåt i bilstolen!?