Inlägg från: mammisen01 |Visa alla inlägg
  • mammisen01

Hjälp, min sjuttånåring är en 'hora'!

Min sjuttånåring, Klara, kommer hem med nya killar nästan varje dag. Jag vet ju vad de håller på med i hennes ålder och jag är mycket orolig för henne. Man hade väl kunnat säga att hon 'ligger runt'.

Jag vet inte vad jag ska göra för att hjälpa henne. Jag har försökt prata med henne, men det slutar alltid på att hon skriker på mig (t ex "det är mitt liv och jag gör vad jag vill") och stormar iväg. Dessutom kallar hon mig 'hora' och 'slampa', vilket känns lite konstig. Felriktad kritik?! I den åldern är väl alla små hycklare... Men ändå.

Vad ska jag göra?! All hjälp och support uppskattas! Glad

• Svar på tråden Hjälp, min sjuttånåring är en 'hora'!
  • mammisen01

Saris84,

roffe skrev 2011-07-21 00:01:43 följande:
    Låter som antingen nyfikenhet eller bekräftelsebehov. Bjud dom på mat nästa gång och prata lite allmänt så märker du ju huruvida kanske hon faktiskt ligger med snubben eller inte.

Hur länge har hon haft ny snubbe varje dag? Hon lär ju få ett rykte ganska snabbt... köp kondomer så hon inte blir sjuk och fråga henne om hon mår bra osv. Kanske prata med hennes vänner och fråga om dom vet om hon är deppig eller så.
    Nej, hon har väl inte haft en ny VARJE dag, men hon kommer med någon ny minst en gång i månaden.
    De låter som bra idéer, jag ska testa lite sånt!
    roffe skrev 2011-07-21 00:02:34 följande:
    Fast jag tror att du bara trollar, vilken mor hade någonsin kallat sin dotter för hora... seriöst, säljer hon sig eller ligger hon med killar för att det är roligt och skönt och man känner sig omtyckt? Ganska stor skillnad där...
    Det är klart att jag inte menar att hon är en hora, men hon beter sig ju lite... du vet. Ja, det är klart att jag inte menade att hon går runt och säljer sig, men det är väldigt många killar nuförtiden...
    Emmi27 skrev 2011-07-21 00:02:01 följande:
    En fråga bara, varför tillåter du henne att med en massa killar hem? Du kan ju faktikst förbjuda det. Iof kanske hon drar nån annanstans men ändå. Och om hon kallar dig för sånna saker så kan hon ju inte må bra. Du kanske borde släpa med henne till bup eller nåt.
    Jag vill inte förbjuda henne att träffa sina killkompisar också, och det är ju ganska svårt att dra den gränsen. Jag har försökt prata med henne om det, men jag vill inte förbjuda något direkt för jag tror att det kan få motsatt effekt. Så fort man sätter tabu på något blir det mer intressant. Också tycker jag att det är bra att hon gör sånt hemma så jag har koll på hennes liv, till viss del.
    Jag vet inte om hon skulle försöka ta in vad de har att säga på bup, då hon inte ens vill lyssna på mig. Men det kanske är värt ett försök!
  • mammisen01
    och skrev 2011-07-21 00:03:52 följande:
    Vadå felriktad kritik? Synnerligen fördomsfull kommentar från dig, du pratar om din egen dotter?
    Jag känner mig bara lite kränkt när hon kallar mig sånt... Speciellt när jag försöker prata med henne om det.
    sallybuse skrev 2011-07-21 00:06:45 följande:
    Hon gör inte vad hon vill förren hon blir 18 år.Jag hade nog blivit förbannad o satt ner foten och sagt till henne att nu stannar du inne.Och inte släppt ut henne.Då hade hon ju fått bli arg.Tycker hon borde begripa lite själv när hon är så pass gammal.Hon kan ju bla bli med barn.Inte så kul då ju o inte veta vem som är pappa till barnet om hon har nya med sig hem varje dag.Sen kan hon ju få en könsjukdom.Så ge dig inte en minut o låt henne vara inne.Lycka till.
    Jag vet för att vara ärlig inte om det skulle hjälpa... Hon är väl i den åldern då man gillar att bryta mot reglerna. Men jag kanske borde sätta lite lösa gränser så att det inte blir så lockande att bryta mot dem.
    Jag är ganska säker på att hon använder skydd, så det är väl ingen risk att hon får barn, men ändå...
  • mammisen01
    och skrev 2011-07-21 00:15:21 följande:
    Du har nog rätt.

TS kan kanske skaffa en stor bur och låsa in flickan i?

Eller så kan ni passa på och dryga ut hushållskassan om hon nu horar på riktigt? Har du kollat så hon tar tillräckligt bra betalt, TS?  
    Haha!
    Men jag föredrar råd framför skämt just nu.
Svar på tråden Hjälp, min sjuttånåring är en 'hora'!