Vad köpte ni när era barn fyllde ett år?
ja vad köpte ni, Melwin blir ett år sista Augusti. Och jag vet inte riktiggt vad ja ska köpa är nog lätt att de blir en massa. :)
ja vad köpte ni, Melwin blir ett år sista Augusti. Och jag vet inte riktiggt vad ja ska köpa är nog lätt att de blir en massa. :)
kläder, lära gå vagn och duplo
Barn i den åldern tycker presentpappret och snöret är det roligaste på presenten så koncentrera dig på att köpa sånt ni behöver, framför allt ÖNSKA av andra sånt ni behöver...
Jag köpte ingenting alls. De hade båda vad de behövde och de vet ju inte att de fyller år ändå...kändes onödigt att köpa något då. Men de fick fina kläder och böcker av släktingar.
Duplo :)
Vår dotter fick en trampetraktor av oss, kanske inte så stor glädje just då men den har hängt med och det går inte en dag som hon inte använder den, nu är hon tre år. I början stod hon vid den och sen satt och sen tillslut trampade.
Annat hon fick var en hopppony, vet inte riktigt vad de heter men de är i samma materiall som sånadär hoppbollar, men denna är jättebra att träna balans på.
Böcker
Kläder
möbler till barnrummet
Lekkök från Ikea med lite tillbehör. Boll. Musikinstrument. Nån sån där bil man kan sitta på typ bobbycar. Böcker.
vi köpte några leksaker som var för ettåringar, dvs lite nytt kul istället för bebisgrejor.
fisher price little people skolbuss och något mer.
Hedda fick en boll, en leksaksbil och ett litet fika-set av oss.
Vi snickrade ihop en barngunga åt dottern då vi inte hade så mycket pengar och visste att hon inte skulle bry sig så. Den satte vi upp i taket i vardagsrummet och där satt hon i timmar och lyssnade på musik under ett år eller två (favorit blev Krakel spektakel-skivan hon fick av farmor). Det rekomenderas faktiskt!
Barn 1: En röd sparktraktor och 1000 kr på kontot
Barn 2: En nallestol från Ikea och 1000 kr på kontot