• J W

Blir inte mätt på ersättningen. (1 mån)

Jag har gett min snart 1 mån gamla son ersättning sen han var 11 dagar... Ammar inte alls.

De sista dagarna har han ätit nästan konstant... Han ska  ha mat och är hungrig jämt, ungefär 1g/h, och äter ca 130ml.
    Vi bytte till NAN2 men det gjorde ingen skillnad... Jag kan inte få honom att äta större mängd vid matningen...

Vad ska man göra? Det är väl inte "normalt" att de ska behöva äta en gång i timmen?    

• Svar på tråden Blir inte mätt på ersättningen. (1 mån)
  • J W
    Luullis skrev 2011-07-17 09:23:33 följande:
    Och Nan2 är inte mer mättande, så ni kan ge 1:an som är anpassad för så små barn.

Nan2 är från födseln om man inte ammar, vilket jag inte gör.

Han är inte snuttig, har provat att ge honom nappen istället men han blir bara förbannad när han inte får nåt ur den
    Å han kräks aldrig, så han verkar ju behöva maten... 

Han har väl nån tillväxtperiod nu så det är väl bara för oss att stå ut. Tycker bara lite synd om honom för han är ju nästan sprickfärdig av all ersättning och får lite ont i magen...   

• J W
    071020 skrev 2011-07-17 09:33:06 följande:
    som svar till ts:

jo det kan visst va normalt...man ska tillämpa fri "flaskning" precis som fri ammning... Det är inte alltid ersättningsbarn står sig längre även om det gärna påstås det...

bättre då att ge så mkt bebisen vill ha så ofta han vill.... han lär säga ifrån när han är  mätt :)

Ja, han får ju äta precis så mycket han vill... Men han får som sagt lite ont i magen och verkar "lida" lite av att äta så mycket. (för min del så kan jag blanda och ge honom flaskan hela dagarna så det kvittar )

Hade han fortfarande ammat hade jag inte alls tyckt det var konstigt om han hade ammat 1g/h, men bröstmjölken känns ju lite skonsammare för magen. 
Svar på tråden Blir inte mätt på ersättningen. (1 mån)