LiZoTe skrev 2011-07-16 09:49:28 följande:
Att balansera, och träna slalom gör vi redan varje dag :P (vi tränar slalom för agility) men kanske blir annan grej om man tränar mellan träd? eller?
Jag har genomfört ett friskvårdsprogram med Zorro, det var i våras i samband med en skoluppgift. Så jag är supernoga med att värma upp, varva ner och även stretcha/massera om det varit ett hårt pass. Aldrig att jag hoppas över detta.
Njae, det blir nog ungefär samma sak.
Vi har en liten bäck längs det promenadstråk vi brukar gå. Över bäcken ligger en alldeles lagom bred planka som jag brukar be hunden ställa sig på. Sen ställer jag mig i änden av plankan och vickar den försiktig så hon måste hålla balansen
Vi brukar också kliva på timmer som ligger bredvid varann och balansera på enstaka timmerstockar.
Men som sagt, att lyfta på benen och framför allt att gå i skritt är bra träning! Gå i högt ris (jag tror inte att fästingar brukar vara i blåbärsris va?) i lagom tempo, hunden ska inte passgånga.
Att gå i vatten är också bra. Vi har samma problem här med fukteksem så antalet badtillfällen är tyvärr begränsade för stackars voffa, som älskar att bada

men det är runt halsen hon får eksemen så att bada fötterna är OK. Att gå i vattenbrynet är bra träning.
Vad kul att ni har fått gå ett friskvårdsprogram

Det låter väldigt spännande och lärorikt!