Syjunta för gravida!
Oj vilken fantastisk blöjtårta Twizz!
Vi fick också en när lilleman föddes, men inte på långa vägar lika påkostad!
(tips: spara virkade skorna till dopet i stället!)
Oj vilken fantastisk blöjtårta Twizz!
Vi fick också en när lilleman föddes, men inte på långa vägar lika påkostad!
(tips: spara virkade skorna till dopet i stället!)
Jag har för mig att jag virkade ihop mina i bakre maskbågen... Den blir lite knölig men det fixar man lätt med ett strykjärn och ånga
Jättefina Tallbarr12!! Sånna vill jag också testa!
Mina rutor är inga äkta mormorsrutor utan kalls Daisyrutor.
Hittade mönster på den här bloggen: http://myrosevalley.blogspot.se/2010/06/daisy-rutan-svenska.html
Carooo - supersnyggt! Måste skriva upp lapptäcke på min att-göra-lista :)
Såg att mönstret till dina blommiga rutor Tallbarr är på engelska...
Min kreativitet infann sig i slutet av graviditeten. När min "boa-fas" drog igång.
Jösses vad jag fick gjort grejer!
Förutom att göra om ett kontor till bebisrum (lägga in nytt golv, måla väggar och tak, nya lister) inkl måla ett skötbord, sy gardiner och flaggvimpel så sydde jag spjälsängsskydd, virkade mobil till skötbordet, sydde amningskudde, klädde om en vagga (jag misstänker att det är samma modell som din Elinp88, min är också från 50-talet), sydde åkpåse till barnvagnen, mobilt skötbord, filtar och dregglisar, ett babynest (som vi använder varje natt! Jättebra grej!) en liten saccosäck och virkade klart en filt av mormorsrutor!
Är jätteglad att jag gjorde allt detta innan bebisen kom! Nu är man helt slut i hjärnan och orkar inte dra igång något projekt över huvud taget.
Trots att jag har min symaskin på matsalsbordet! som Hallonpajen tipsade om.
Hade gärna orkat sy/bygga ett babygym och några små gulliga enkla leksaker med bjällra i.
Hoppas energin infinner sig för mig också snart. Sonen är 7 veckor i dag!
Jag sydde tyghjärtan i rött lite luddigt ulltyg som jag trädde upp på en rund-resår och satte en bjällra i ändarna.
Söt men kanske inte så kul för bebisen att titta på..
Favoriten är ett tjockt bi/humla som jag virkade på frihand. Den hänger över skötbordet och är tydligen jättekul!
Bebisen verkar tycka bäst om grejer med starka kontraster, vit och svart-randigt eller gul och brun-randigt som humlan osv.
Giftig impregneringssprej och litet spädbarn låter så läskigt i mina öron
Men jag är nog lite extra känslig också...
Det finns mer miljövänlig sprej på Biltema som bara består av parafin = inget gift
Dutta färg med svamp låter kul! Smart när man inte kan färga i maskin pga syntettyg!
Kul med stort lapptäcke! Min erfarenhet av fliselin är att det alltid släpper lite allteftersom = inte så snyggt.. Antingen hade jag dubblerat varje ruta med stabilare bomullstyg innan jag sydde ihop dem. Eller så hade jag pressat mycket bestämt med strykjärnet efteråt och qviltat varje ruta mot tyget under. Men jag är inget proffs på lapptäcken Visa gärna bild
Jättesöta hättor och lapptäcke Kapten bombus!
Passar den typen av hättor på pojkar?... Jag har en son på fem månader som jag blandar färger och typer av plagg på, men jag vet inte om jag skulle sätta på honom en hätta..
Är jag extremt konservativ om jag tycker det är ett tjejplagg?
Spontant hade jag sagt 125:- styck om du syr på hobbynivå. Har du företag och kan sätta ett litet märke i dem hade jag inte gått under 200.. :)
Men ooo!! Det var ju bland det sötaste jag sett Elsa1981!!!
Jag tror minsann att jag måste sy en åt min son också