Inlägg från: Claudia gbg |Visa alla inlägg
  • Claudia gbg

Syjunta för gravida!

Jag virkade i drops babyalpacka. Jag virkade hårt och använde nål 4mm. Riktigt mjuk blev den. Du kan ju använda mindre nål om det blev för stort. Är det mormorsrutor. Hur många varv och hur stor vill du att den ska bli?

• Claudia gbg

Weasly: grattis!!!! Är riktigt sotis nu...!!!!ð??? Vill också!!! Rapportera hur det går för dig.

• Claudia gbg

Var på symässan idag. Så inspirerad. Vill sy, virka, sticka. Och inte minst. Jag vill ha en overlock. Träffade en försäljare sim sa att brother inte är så bra och att hon därför inte har den i sortimentet. Hon rek janome 990d. Hittar inte mycket på nätet om janome kontra brother. Tankar, erfarenheter??

• Claudia gbg

Rsksöm är nog inte så bra. Har du rätt nål? Trådspänning?
    Men, jag har inte heller sytt så mycket så jag ska inte heller tvärsäkra

• Claudia gbg

Oj råkade visst skicka en puss. Det var inte meningen. Men ok då. Jag får väl bjuda på den... ð???

• Claudia gbg

Undrar också över mönstret till ponchon..!

På SOS var det en tjej som berättade för mig att hon eg inte är sömmerska, att hon är tapetserare. Så skulle hon sy nåt i strech och det bubblade sig och blev inte som hon ville. Kollegorna som är sömmerskor sa direkt att hon måste ha använt fel nål. Och det hela hängde faktiskt på just nålen.

• Claudia gbg

Låter återigen så självsäker. Har faktiskt också sytt mössor i trikå som bubblar sig. Men jag använde inte raksömmen utan överkastsömmen. Är den för maffig tro? Någon som sytt mössa med elastisk raksöm?

• Claudia gbg

Jag fattar inte heller. Kan du tänka dig att göra en tut? Har du själv kommit på hur du ska göra?

Nä, man blir inte direkt rik på fp. Jag sparar pengar till en ol. Sålde precis lite grejer på tradera. Fick ihop 1000 kr. Har även sålt lite på blocket. Har en hel bunt saker som ska säljas här hemma. Ol blir en bra morot. Det blir av att sälja...

Svar på tråden Syjunta för gravida!