Tjobabi skrev 2012-01-08 19:13:12 följande:
Nu har jag köpt ringar (köpte vanliga svarta o-ringar, måste ju funka lika bra...?) och hängslespännen men har inte fått lust/tid att sätta mig o sy nåt. Bygger på bänken för fullt. Letade tyg till sittkudden och inser att det nog kommer bli svårt att hitta i den nyans jag vill ha... Fanns inte ett enda enfärgat tyg på Soff&Stil som ens var i närheten. Får helt enkelt leta vidare...
Dum fråga (igen...): Är alla flärpar på kuddar och snuttefiltar till för att bebisen ska "pilla"/upptäcka/utforska något eller varför?
Läste någonstans att o-ringar funkar lika bra, det enda är väl att det ska vara allergisäkra? Väldigt nyfiken på bänken du bygger, vill ju se bilder snart
...
Gällande flärparna så är det nog både och... något för bebis att plilla och titta på, men mest för att det är dekorativt kanske? Brukar kolla in
etsy.com (som
signerat.se fast större) och där är det många som syr med "flärpar", så kanske är lite amerikanskt?
Nu har jag påbörjat min andra vecka som ledig - börjar få lite långtråkigt och den stackars symaskinen får jobba hårt och lida för det
!! Idag blev det en mobil till vagnen...