Inlägg från: 82nyfiken |Visa alla inlägg
  • 82nyfiken

Syjunta för gravida!

Nu har jag hängt upp min förvaringsficka på badrumsdörren. Bra att fylla med lite kläder etc som är bra att ha nära till hands. Tar ingen extra plats för oss som har ett väldigt litet badrum. För att få fickorna lite rymligare sydde jag i resår. Tyg från IKEA.
  • 82nyfiken
    Folkster skrev 2011-09-18 18:00:29 följande:
    82nyfiken: du hade så fina namnband på din amningskudde o länkat så bra till sidan för etiketter, men vilken typ av etiketter är det? Fanns ju så många olika val :)
    Jag använde vävda namnband standard.

Finns även här och här lite billigare, men jag har aldrig beställt därifrån. Jag tror deras är mer trådiga baktill och de hade inte någon rolig symbol jag ville använda. MinaNamnbands etiketter är lika fina på baksidan som på framsidan, bara att texten blir spegelvänd då
  • 82nyfiken
    Folkster skrev 2011-09-19 08:33:16 följande:
    Tack, det blir nog fr samma ställe som dina, de var lätt snyggast tyckte jag :)
    Ja, det tyckte jag också!
  • 82nyfiken
    Jeena skrev 2011-10-10 09:17:24 följande:
    Vilken söt uggla!!!!

Har tappat inspirationen helt o hållet här tyvärr.. har vart så mycket med sjukhusbesök o grejjer så det har inte blvit något syande av alls.. Rynkar på näsan

Nån som har några mer praktiska idéer liggandes på lut??

Och förresten, vart köper ni ställningar till mobiler någonstans?
    Babyland (eller numera Barnens hus) har olika ställningar till sängmobil.
  • 82nyfiken
    Thelma08 skrev 2012-01-14 18:58:39 följande:
    Hej hej!! Jag har bara en liten fråga angående amningskuddar. Vad har ni använt för fyllning? Kuddfyllning eller "kulor"??
    Kanske en smaksak?
    styrolitkulor från Panduro Hobby. Gillar det bättre då det är lättare att forma kudden som man vill. Dock trycks de ihop efter ett tag, så spara lite grann så du kan fylla på efter hand.
  • 82nyfiken
    Thelma08 skrev 2012-01-14 18:58:39 följande:
    Hej hej!! Jag har bara en liten fråga angående amningskuddar. Vad har ni använt för fyllning? Kuddfyllning eller "kulor"??
    Kanske en smaksak?
    För budgetvariant kan du se om du hittar någon gammal saccosäck på Blocket som du kan slakta!
  • 82nyfiken

[quote=63584614][quote-nick]Höstvind skrev 2012-02-18 02:33:26 följande:[/quote-nick]Någon som vet om man kan få tag i lappar att sy fast i kläder och dylikt, "made by Höstvind Jag har också beställt från minanamnband. Jättenöjd!

• 82nyfiken

VAd fint! Byggde ni hela bänken själva? Tips på hur önskas i så fall!

Tjobabi skrev 2012-02-26 11:03:49 följande:
    Det tog ett tag men nu är bänken klar. Ingen babygrej men den byggdes pga min graviditet. Tanken är att det ksa stå barnskor i facken ovanför korgarna. Hittade inget rosa tyg som matchade väggarna så jag sydde en bryn dyna sålänge... Korgarna dekorerade jag med band i samma tyg som dynan och så sätte jag små rosor på banden, syns lite dåligt på bild.... Nu är nästa projekt ett babynest!  

• 82nyfiken

Ikea!

elinp88 skrev 2012-06-29 11:32:43 följande:
    Har ni nåt tips på vart man kan få tag på  plastad frotte till ett rimligt pris??

• 82nyfiken

Ja! Du kan sy korgar! Kan användas som brödkorg, eller förvaring till lillens leksaker, dina sysaker etc.. Jag har också sytt en uggla till min lillkille. Kan du inte skriva ut mönstret kan du rita på frihand. Inte svårt alls! Skriver från mobilen och kan inte lägga upp bild, men bild och länk till instruktionerna finns här: stepsofviktoria.wordpress.com/2012/10/09/bebispresent/

limali skrev 2012-10-13 22:38:07 följande:
    Hjälp ma!!! Vad ska jag sy? Inspirationen tryter... Har sytt ett babynest, blöjfodral, div godedjur, mössor av olika slag, skötunderlägg, dregglisar... Är fortf nybörjare så det ska va hyfsat enkelt... Har ingen skrivare, så jag kan inte skriva ut mönster. Tar mig inte till bibblan, sitter där jag sitter pga sammandragningar och onda fogar, och jag vill sy NU!!! Några idéer?? :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!