Inlägg från: Fixarfia |Visa alla inlägg
  • Fixarfia

Syjunta för gravida!

Claudia gbg skrev 2012-01-03 21:04:18 följande:
    Ska, som sagt, lära mig att virka. Imorgon ska jag köpa garn och sticka. ska öva lite på olika maskor. Men vill köpa rätt storlek och tänka rätt garn. Vilket mönster tror ni är enmklast för en babyfilt:
    www.garnstudio.com/lang/se/search.php?action=...

förslag på annat?

tittade på den här också:

www.virkaholic.com/2010/02/att-virka-gallerfi...

Vill börja NUUUU!!!! Solig

Ja klart du ska virka! Det är superenkelt!
    Jag skulle nog rekomendera en filt gjord i rutor...
    Dels känner man en liten seger varje gång man är klar med en ruta. Dels kan man justera måtten på filten allteftersom Glad

Jättefina napphållare Carooo! Vill också göra! Eller vinna kanske! Flört
  • Fixarfia

Härliga babynest du har gjort Moniqe! Gulligt att storebror också får en Glad

Babynest och amningskudde står överst på min sömnadslista just nu.

• Fixarfia
    Thelma08 skrev 2012-01-14 18:58:39 följande:
    Hej hej!! Jag har bara en liten fråga angående amningskuddar. Vad har ni använt för fyllning? Kuddfyllning eller "kulor"??
    Kanske en smaksak?
    Jag har köpt tyg till amningskudde i dag. Jag planerar att slakta några gamla, slitna, vanliga kuddar och använda som fyllning... Såg att det går att köpa sånna där kulor på påse men det verkar dels lite "prassligt" dels dyrt. Så här får det bli budgetvarianten Glad
    Tyget blir i lila velor för övrigt.. Cool
  • Fixarfia
    Miss Giggle skrev 2012-01-30 17:01:41 följande:
    Hej tjejer! Hur går det?
    Idag har jag sytt ett blöjfodral. Det var ganska lätt men man får typ göra eget mönster:-/ lägger upp en bild när jag sitter vid datorn.
    Har massvis med oavslutade projekt igång nu. Ska försöka göra klart det mesta ikväll!
    Blöjfodral blev jag nyfiken på! Lägg gärna upp bild + liten beskrivning när du har tid :)

Jag har precis sytt klart en amningskudde och ett babynest. Båda känns lite överdimensionerade.. men bättre för stora än för små, tror jag :)
  • Fixarfia

Jättefint Mammarie!

Jag har klätt om mitt spjälsängsskydd! Blev riktigt snyggt , om jag får säga det själv Flört

• Fixarfia

Jag har bara klätt om ett gammalt skydd...

Funderar också på att göra ett högre sen när man vill sänka botten i sängen. Man borde ju kunna använda vanlig vadd som man köper som metervara som fyllning. Som man klär och sen qviltar för att få det stabilt.
    Tydligen gjorde min mamma något liknande till mig när jag var liten. Med massa fickor som hon fyllde upp med pixi-böcker, nappar och annat jag kunde roa mig med om jag vaknade tidigt. Glad (Alltså inte när jag var nyfödd utan ett par år Flört )

Jättefin bild på din Hannah! 

• Fixarfia
    carooo skrev 2012-02-06 21:24:30 följande:
    Här har det ju kommit en liten Otto som också ska få sig en personlig vagnsmobil. Bokstäverna är iallafall klara, ska bara montera ihop resten så är det klart! Och så klart matchar bokstäverna täcket och kudden jag sydde tidigare...

Bra namn att göra mobil av! Ska ha det i åtanke nu när vi funderar på namn till den lille som ska komma i slutet på mars/början av april.
    Jobbigt med för långt! Flört
    Jättefin!
  • Fixarfia
    frunygren skrev 2012-02-07 20:35:04 följande:
    hej tjejer.
    Jag behöver hjälp, tänkte sy den här skötväskan hem.passagen.se/pysselverkstaden/bag2.h10.jpg
    förmodligen skitdumt, nybörjare som jag är :P
    Det står klipp mot vikning, vad menas med det?
    Hej! Jag har sju års utbildning inom sömnad och har jobbat som skräddare i flera år...  
    Jag tycker beskrivningen du länkade till är onödigt svår! Hoppas du har fler bilder att gå efter.
    Jag tolkar det dock som att fickorna ska vara i dubbelt tyg, eftersom de ska rynkas i överkanten. Därför ska de klippas i dubbelt tyg med en vikning / vikt kant i överkanten. 

Lycka till! 
  • Fixarfia

Jag tror också att du kan fixa ihop en skötväska precis som du vill ha den! Roligt att göra en personlig, speciellt om du har hittat ett tyg du förälskat dig i. Glad
    Jag kommer dock att köpa själva  väskan, med fickor och dragkedjor. En annan tråd tipsar om en bra på Stadium. http://www.stadium.se/mode/juniorklader-122-164/accessoarer/120142/revolution-one-strap-bike-bag

Men så kommer jag att sy en enkel och smidig skötbädd som själva blöjbytet sker på.
    Har hittat ett mönster i en bok... Kan försöka kopiera och lägga upp.

Svar på tråden Syjunta för gravida!