Inlägg från: äralltupptaget |Visa alla inlägg
  • äralltupptaget

Syjunta för gravida!

jmynt - jäklar vad fina , gud vad duktig du är !!!

Jag har tänkt sy en amningskudde, någon som har några bra tips?

Jag tänkte först bara sy ett kuddfodral och peta ner vadd, men sedan började jag fundera på "sackosäckkulor" men jag vet inte var jag ska få tag på sån`t , samt att det kommer säkert bli dyrare.. Vi har inte så många hobby-affärer där jag bor, tyvärr....

• äralltupptaget

elinsc- vad fina påsar!  Själv blev jag lat och har nu beställt en voksi påse :) Men då bor jag uppe i nordpoolen och får barn i januari , :)

• äralltupptaget

elinsc- vi bor i Luleå så vi har samma klimat, fast ni kanske har lite kallare och vi lite blåsigare :)
    Ja dom säger att voksin är bäst, man får hoppas det med tanke på priset. :)

Tänkte köpa lite tyg och sy lite filtar i helgen! :)

• äralltupptaget

om man ska sy en " skötbordsmadrass"  i vilket tyg ska man sy i då?
    Skulle vilja ha ett som man kan torka av, typ vaxduk, men blir det verkligen bra att sy i ?

Funderar annars på att sy i vanligt tyg och sedan ha en handduk över.

Jag ska även sy kanter på madrassen, så jag tänkte klippa små " remsor" av skummgummit  och limma dit, tror ni det funkar ?

• äralltupptaget
    sha skrev 2013-10-21 10:14:49 följande:
    Här är mitt halvklara nest:) Jag hittade en madrass hemma som var 4 cm tjock. Tror ni kanterna är för låga för att ha den madrassen? Funderar på att köpa en som är 3 cm istället!
    åh en sån där ska jag just sätta igång och sy! Har du några mått att dela med dig ?

hur bred gjorde du den , själva liggdelen så att säga... samt hur höga kanter har du ?

• äralltupptaget

någon som kan hjälpa mig med mått på en liten nyfödd bebis ?
    Ska sy en liten mössa samt vantar, och vet inte hur stora jag ska göra, samt hur mycket mudd jag ska sy på vantarna, dvs hur "tjocka" armar har små bebisar ? !

• äralltupptaget

någon som vet av något bra mönster på en amningskudde ?

Ser att många här har sytt en, men jag vill inte ha en "rak korv" utan en böjd, dvs som en stor falukorvsring :)

Hur lång ska man sy den ?

Svar på tråden Syjunta för gravida!