• bejx

Syjunta för gravida!

Har ikväll sytt detta babynest. Är så sjukt nöjd, och det var faktiskt riktigt lätt att göra, om än lite pilligt! ;)

Sen har jag även sytt en bäsrjal (långsjal) , ett nytt överdrag till skötbädden och en mei tai.
    Imorgon blir det ett regnskydd till singelvagnen, och blir det bra så ska jag nog göra ett till syskonvagnen också.

Och så blir det en förvaringsgrej till skötbordet också. :) 
  • bejx
    Mammarie skrev 2012-02-12 07:51:27 följande:
    Oj, här går det undan! :) Jättefint babynest, snyggt tyg.
    Javisst! ;)
    Har varit sjukskriven i lite mer än en månad och jag går in i vecka 35 imorgon, så jag har haft och har tid på mig.
    Tur att det finns nåt jag kan göra i alla fall! :) 
  • bejx

Här kommer bilder på åkpåsen jag gjort idag! :)
    (Det är bara snöret som ska bytas ut, men jag hade inget snöre hemma, så det får jag byta ut imorgon.
    Och så ska jag ta ut hål för babyskyddet när jag orkar. ;) )

• bejx
    Coyote skrev 2012-02-13 22:10:48 följande:
    Men oj, vad snygg! Har du något tjusigt mönster till det hela? Ser inte väldigt avancerat ut!
    Men tack! :D

Nej, mönstret har jag tänkt ut helt själv.

Men det är två lager fleece som är ihopsydda, i 2 delar. Baksida och framsida. 
    Sytt dom räta mot räta och sen vänt på dom. Sen har jag sytt fast dragkejdan frampå.
    Sen sydde jag ihop alla delar, avig mot avig. Sen gjorde jag kantband av fleecet (spillbit) där jag trätt snöret igenom.
    Ja, enkelt förklarat. ;) 

Inte särskilt svårt. Lite pilligt, men med nålar och en hyfsad maskin och ett tålamod bör det gå bra! :)

(Är sämst på att förklara skrivande, bättre muntligt! Haha! Men jag hoppas du förstår! Skulle kunna rita upp ett enkelt mönster i paint och lägga ut om någon är intresserad). 
  • bejx
    Coyote skrev 2012-02-13 22:39:33 följande:
    Jag fattade faktiskt precis! Är den tänkt till babyskyddet?
    Jaa, i huvudsak. Men kommer ha den i vagnen också. :)
    Fast inte när bebisen börjar använda sittdelen dock. För då är den nog för liten.

• bejx
    Miss Giggle skrev 2012-02-14 02:28:39 följande:
    Jag har funderat på att göra en åkpåse men av modellen wrap around. De är ju mer som filtar som man kan "slå in" bebis i.
    Mer praktiskt. Så kan fossingarna titta ut där nere när hon börjar bli större ::)
    En sådan ska jag också ge mig på hade jag tänkt. Men det blir nog inte förrän till helgen. :)
    En sådan är ju skitenkel att göra och lär nog inte ta mer än 1-2 timmar. :) 
Svar på tråden Syjunta för gravida!