Syjunta för gravida!
hej tjejer.
Jag behöver hjälp, tänkte sy den här skötväskan http://hem.passagen.se/pysselverkstaden/bag2.h10.jpg
förmodligen skitdumt, nybörjare som jag är :P
Det står klipp mot vikning, vad menas med det?
hej tjejer.
Jag behöver hjälp, tänkte sy den här skötväskan http://hem.passagen.se/pysselverkstaden/bag2.h10.jpg
förmodligen skitdumt, nybörjare som jag är :P
Det står klipp mot vikning, vad menas med det?
tack för råd tips å stöd :) ska försöka mig på den "enklare" väskan och lägga till lite fickor.
kan inte sova nu för jag bara tänker på de saker jag ska och vill sy :P
vill börja nu men måste skaffa hem alla saker först, och svårt att veta hur mycket tyg det går åt till en skötväska...de står ju liksom inte... :P
måste jag införskaffa massa pressarfötter till min maskin för alla olika funktioner?
behöver jag overlocka alla kanter när jag ska sy en skötväska? (har ingen överkastningsfot)
sedan quiltade hon som gjort beskrivningen fast fodret, måste man göra det med quiltfot eller går det med vanlig?
och om jag ska sy i resår, behöver jag en speciell fot då och vad kallas det?
såg att en fot kostar ca 149.- så det känns ju inte som man vill slänga ut flera hundra på massa nya fötter om det inte behövs....
åh vad skulle jag göra utan er hjälp :)
vill så gärna pyssla, men kan inte så mycket ännu.
Vad gäller quiltningen så har hon sytt ihop fodret med yttertyget så, lite hipp som happ efter eget tycke.
Men då bör väl dessa sömmar synas utanpå väskan...kanske inte är så snyggt...inget jag dock såg på hennes bild. Fast kanske borde göra det så det inte delar sig, fodret och yttertyget.
någon som gjort klädsel till babykorg och har några tips på hur att gå till väga?
funderar en del på hur man syr i resår och så. gör man det med vanlig pressarfot? tänkte kolla tyger idag, svårt att veta hur mycket som går åt. liksom ingen som skriver något sånt i de bloggar jag hittat.
förlåt att jag tjatar nu, men kan man sy på sånt där kanalband (vet inte vad de heter) istället för att göra en kanal i tyget? jag tänkte att tyget skulle gå från insidan på korgen och ner över kanten på sidorna och då vet jag inte hur jag ska göra en kanal i tyget....va surrigt de där blev :P
twizz:åh så fint! :) önskar jag var lika duktig på att sy.
Miss giggle: hm jag låg och funderade på det, om jag skulle ta ett vanligt vitt tyg inne runt kanterna i korgen och ett med brodyr på utsidan. då borde jag ju kunna sy en kanal typ där skarven mellan tygerna blir, är det ungefär så du menar?
oh va fina grejer ni syr :)
är också sugen på att se bild på muffinsklänningen:)
Mina bebisprojekt har jag inte kommit igång med än då jag väntar tyger och grejer, men har sytt lite till vår nya tvättstuga och till dotterns docka. Gardin, panelhandduk, skynken under bänken och sängkläder till docksängen blev det. Så nu har jag iallafall fått utlopp för sylustarna :)