Inlägg från: skogsmor |Visa alla inlägg
  • skogsmor

Syjunta för gravida!

Är inte gravid just nu men har en son på 3.5 och en dotter på knappt 4 månader, har sytt och pysslat till dem en del har även en blogg där jag lägger upp det jag "hantverkat" fram. (Länk i sidfoten.) Finns en del annat där också, som bakrelaterat.

• skogsmor
    Miss Giggle skrev 2012-02-16 13:06:53 följande:
    Fixarfia: Vilket fint babynest! Hade ett till  min första men vi använde knappt det så jag gav bort det ist.  Det är svårt att veta på förhand hur mycket man kommer använda vissa saker!
    Här är förresten en bild på den waparound filten jag tänkte sy.

www.jollyroom.se/produkter/barnvagnar-1/ba rnvagnstillbehor/akpasar/lodger-wrapper-fleece-art isan-jade.html

Tycker det verkar smidigt och vettigt nu när man ska få bebis så nära sommaren. Iaf jag ska det. När har vi alla BF egentligen? :D Jag har 24 april. Men ingen tror att ungen kommer stanna kvar därinne så länge för jag har så lågt sittande mage!  Only time will tell i suppose! :D 
    jag har gjort en liknande som jag tycker är kanon, använder den varje dag just nu.
    ulrikashobby-plats.blogspot.com/2012/02/akpase.html
  • skogsmor
    Twizz skrev 2012-02-23 16:12:50 följande:
    Någon som har sytt egen sängmobil? Vad har ni använt som hängare? Alltså själva ställningen. Såg en på stan idag med virkade små djur och blev såå kär i den så kanske borde be mor att virka såna små.. aru.. ja minns inte va de heter! ;) kom gärna med tips/foton om ni sytt någon!

Ville cirka amiguramisar att ha som sängmobil o köpte en mobilarm för spjälsäng från rätt start på barnens hus, nu blev det inget virkat o dottern behövde en mobil, köte en billig på ikea men hängde den i mobilarmen funkar kanon. Finns här i svårt,

www.baby-butiken.se/mobilarm-p-866.aspx jag har en vit.

Som upphängning för att sprida amisarna hade jag tänkt köpa en ring eller mobil stomme på panduro. Typ denna www.pandurohobby.se/Katalog/50-Skapa-Dekorera/5050-Dekorstommarfigurer/505045-Metall/1/100419-Mobilstomme-vit-metall

Lycka till
  • skogsmor

Såg att det har sytts bäddmadrass. Jag köpte en bäddmadrass  ( tunnaste varianten) på ikeas fyndavdelning, klippte till i stl så jag fick bäddmadrasser till vaggan, mjukliften och spjälsängen. Kantade med kantbandet som satt på madrassen som jag sprättade bort innan jag började klippa. Hade en bra bit över som senare använts som mellanlägg till någon filt m.m. 
    När jag sedan har bäddat så lägger jag en plastad frotte och sedan bädddmadrassen på. Jag har vid behov tvättat dem i 60 grader och de torkar jätte fort. 

Svar på tråden Syjunta för gravida!