Syjunta för gravida!
Skriver en rad här då jag inte kan spara i mobilen!:) har bf 22 februari. har precis stickat klart en pippitröja fast i större storlek, började på en ny i storlek 56 idag, hittade äntligen ett mönster!:)
Skriver en rad här då jag inte kan spara i mobilen!:) har bf 22 februari. har precis stickat klart en pippitröja fast i större storlek, började på en ny i storlek 56 idag, hittade äntligen ett mönster!:)
Haha det kan jag förstå!:) tänkte ge mig på å virka en stor filt av mormorsrutor oxå!:) är inte så bra på att virka men det löser sig nog:))
Hej allihopa!:) jag skulle gärna vilja virka en gosig filt av mormorsrutor. Vad har ni använt för garn och vilken storlek på virknål? Å ni som inte gjort detta får gärna tipsa vad ni skulle använda ändå!:)
Okej, tack så mkt!:)
Okej tack!:)
Kotthare: jättefin!:) vad har du använt för garn och vilken virknål, mina blir inte alls så fina!!
Är det bomullsgarn? Vilken tjocklek? :) jag har från jarbo 8/4 hemma nämligen!
Okej:) tack så mycket!:)
Ni som gjort en bebisfilt av mormorsrutor, vad använde ni för garn (typ och tjocklek) och vilken virknål? Eller ni som har tips!! Vill så gärna göra en filt men tycker inte det blir bra. Vet inte vad jag gör för fel. Jag har använt bomullsgarn 8/4 från jarbo med virknål 3,5. Tack på förhand!:)
Jag har fått ordning på det!:D
Jag gjorde med virknål 2,5 nu, tyckte det blev bäst till det garnet efter lite test:P bild kommer så småningom :P det tar tid!:P men
Är ju verkligen beroendeframkallande!
Fixarfia: jättefin!!!:)
Nilam: Det jag kan tipsa om är Belly belt, jag har inte haft det själv men det verkar väldigt smart och jag ångrar att jag inte köpt det, så jobbigt med glipande byxor. Men nu har jag bara 6 veckor kvar så känns inte så aktuellt. Googla på Belly belt, tror även det finns på typ babyproffsen :)