Inlägg från: Mammarie |Visa alla inlägg
  • Mammarie

Syjunta för gravida!

Hej. Här kommer en bild (om än väldigt kornig och dålig) på mitt första babynest! Det var verkligen kul att sy, rekommenderas till nybörjaren! När jag får tid och lust ska jag sy två till för det väntas bebis på tre håll i släkten. Hoppas någon blir en tjej bara, för det ljusa tyget är mycket mer rosa än vad det ser ut på bilden...

• Mammarie
    Fixarfia skrev 2011-10-12 21:39:52 följande:
    Ser mysig ut!

(Stackars pojk om han tvingas ligga i ett rosa babynest! Han kanske får men för livet, någon kanske tror att han är en tjej?) Förlåt kunde inte låta bli :P 
    Hänger med och håller med! Tror knappast att bäbisen bryr sig. Men man vill ju inte ge något jätte tjejigt till nyblivna pojkföräldrar!
  • Mammarie
    Annan84 skrev 2011-10-13 18:42:58 följande:

Kul med så många olika variationer med bara ett påslakan...

Förresten skulle ni gissa på pojke el flicka när ni ser dem?? Grönt/blått mönster vs lila paspoalband och spets.
    Jättefint! Jag skulle säga att det varken är tjejigt eller pojkigt. Jag har köpt det mesta i grönt och vitt för att det ska passa vilket som.
  • Mammarie
    gröna L skrev 2011-11-03 09:12:40 följande:
    Ska för övrigt ta mig in till stan för att handla garn till nästa projekt till grynet, en babyfilt efter följande mönster: www.ravelry.com/patterns/library/flowers-in-t...  
    Verkar vara en rolig sida. Är alla mönster gratis om man blir medlem? finns det beskrivningar för nybörjare?
  • Mammarie
    ohbaby skrev 2011-11-06 08:56:35 följande:
    Har gjort en omlottbody som jag ska lägga in en bild på senare... Men tryckknapparna var ju så dyra i sig så jag tjänade då inte en krona på att göra en själv istället för att köpa en i butiken. Tycker det är lite tråkigt. Jag vill ju sy så att jag sparar pengar!
    Nån som vet vart man kan köpa billiga tryck-knappar?
    De jag köpte kostade 70kr för 10 st, och det går åt 7st till en omlottbody.
    Får annars göra vanliga bodys med bara tre tryckknappar

Kan tipsa om att gå på second hand (typ röda korset) där brukar man kunna hitta söta band och knappar och sånt nästan gratis!
  • Mammarie

Hej, nu har jag pysslat färdigt en lapptäcke till brorsans kommande bebis (hjärtana är sydda med applikationsteknik och täcket är stoppat med två lager av Ikeas billigaste täcke, så det är mjukt och fluffigt):
    När jag ändå laddar upp bilder kommer en till bild från i våras, lapptäcket var till sambons brorson (färgerna var lite ljusare i verkligheten):

• Mammarie
    Blåklockan79 skrev 2011-11-27 18:02:04 följande:
    Mammarie Oj va fina täcken! Är inte så bra vän med min symaskin, mammas gamla är jag bättre vän med, men jag funderar på att sy några örngott av något fint barnsligt tyg. Dottern har ju nyss börjat avnända täcke nu när hon är tre, så är rätt onödigt att köpa hela bäddset
    Tack,tack! Det som är roligt med lapptäcken är att det är ganska lätt, bara raksöm egentligen. Det är bara att man ska orka göra färdigt, inte börja med för stora projekt... örngott och påslakan är jättekul att sy, går snabbt och blir mycket roligare att bädda med sitt eget!
  • Mammarie

Tackar, är mycket nöjd själv! Här kommer en bild på överkastet jag sydde till vaggan också:

• Mammarie
    Fixarfia skrev 2012-02-05 13:54:04 följande:

Spjälsängsskydd med fickor på sidorna :)
    Jättefint, gillar färgerna jättemycket!
  • Mammarie
    Fixarfia skrev 2012-02-07 09:03:36 följande:
    Bra namn att göra mobil av! Ska ha det i åtanke nu när vi funderar på namn till den lille som ska komma i slutet på mars/början av april.
    Jobbigt med för långt! Flört
    Jättefin!
    Haha, precis, blir rätt även från bebisens håll! :)
    Jättefint, det ska jag också göra när min lillskrutt har kommit. BF-7 idag...
  • Mammarie
    Twizz skrev 2012-02-10 07:40:06 följande:
    Här är väggförvaringen :)

Jättefint, vad duktig du är med detaljerna. Jag är alltid rädd att det ska bli konstigt eller för mycket, men det blir ju så mycket gulligare med rosetter och spets!
  • Mammarie
    bejx skrev 2012-02-12 01:57:35 följande:

Har ikväll sytt detta babynest. Är så sjukt nöjd, och det var faktiskt riktigt lätt att göra, om än lite pilligt! ;)

Sen har jag även sytt en bäsrjal (långsjal) , ett nytt överdrag till skötbädden och en mei tai.
    Imorgon blir det ett regnskydd till singelvagnen, och blir det bra så ska jag nog göra ett till syskonvagnen också.

Och så blir det en förvaringsgrej till skötbordet också. :) 
    Oj, här går det undan! :) Jättefint babynest, snyggt tyg.
  • Mammarie
    NinnaBus skrev 2012-04-25 18:22:39 följande:

En cup cake mössa blev det också...
    Tänkte skicka den till en kompis som ska ha barn. Hon fick veta i förra veckan att hon väntar en flicka.
    Kollat bilder och gjorde sen ett eget mönster...    
    Vilken fin mössa, verkligen!
Svar på tråden Syjunta för gravida!