Inlägg från: Flisan79 |Visa alla inlägg
  • Flisan79

Syjunta för gravida!

Favoritar

Har virkat en filt av mormorsrutor. Sätter in bild lite senare. Ska sy en till min.syrra med som ska ha barn sammtidigt. Har även virkat ett par små nallar.

• Flisan79
    ohbaby skrev 2011-07-16 15:10:55 följande:
    Fint!
    Kan inte virka än, har inte vågat mig på det;)
    Men då blir det nog mormorsrutor!
    Nog det enklaste man kan göra. Googla bara mormorsrutor så finns det tom bildbeskrivningar på varje moment. Innan denna hade jag inte virkat på ca 17 år
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Flisan79

Grattis Pooma och Cattm

Jag gjorde själv 3 ivf för ca 10 år sedan. Tyvärr lyckades inte de men vi blev tillslut spontangravida efter 7 år i bebisverkstaden. Nu väntar vi barn nr 3. Alla är spontana så man kan tydligen bli fertilare med åldern

För den som gillar virka amigurumi så tycker jag dessa var söta och ganska lätta. I den andra länken är det den söta kaninen jag som jag gjort men jag har gjort den mindre än vad mönstret visar då jag ville göra en mobil till vagnen med små djur. Blev dock inte riktigt så liten som jag hoppats på.

http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=155762.0

http://stjernfalls.blogg.se/category/gratis-monster.html

• Flisan79

Elingr: virknål 3,5 men har slängt lapparna på garnen s vet inte tjocklek. Kan kolla upp det i morgon. Har bild på en mormorsfilt här i tråden.

Har dessutom gjort en till. Bild kommer i morgon.

• Flisan79

carooo skrev 2011-09-06 15:51:02 följande:
    Måste ju dela med mig av mitt "fynd"... Tänkte att jag skulle ge mig på att göra en egen babymobil men har funderat fram och tillbaka hur man skulle konstruera själva ställningen. Har funderat på både ståltrådar och rundstavar i trä och analyserat en hel del olika mobiler. Men..... så hittade jag denna finurliga ställning som just är avsedd för att göra sin egna babymobil. Den finns på www.modelmini.se. Sen har den små nypor längst ner så man kan ju lätt byta ut och ändra mobilen. Tänkte att det säkert fanns mer pysselsugna som funderat på att göra sin egna babymobil.

Jag har också en egengjord mobil. Löste det på detta sätt:
  • Flisan79
    PimStjärna skrev 2011-09-08 10:47:34 följande:
    Flisan79; hur gjorde du ställningen att sätta på sängen?
    Det är en himmelsängsställning från jysk. Kostar typ 100 spänn. Jag köpte den för några år sedan så vet inte om de finns kvar.
Svar på tråden Syjunta för gravida!