• zauzz

Syjunta för gravida!

Hej!

Kul tråd!

Jag håller också på med ett babynest till våran baby som borde födas i början på oktober.

Jag har inspirerats av den här beskrivningen, men har gjort om så att jag syr det med dubbelt tyg där det yttre lagret går att ta av och tvätta separat. Planen är att "korven" ska sitta fast vid dynan med kardborreband, så att det är helt demonterbart vid tvätt och förhoppningsvis torkar snabbare efter tvätt (eller bara tvätta det yttre tyget om det inte är några större olyckor som drabbat det)

Bilder kommer upp senare, tänkte sy klart det först bara :)

Sen kommer jag att ha någon meter jättesött gosigt flanelltyg över, har någon ett mönster på en pyjamas att dela med sig av?  

• zauzz

amorosa: Jag har sett amningskuddar för 199 kr på Coop Forum

• zauzz

Till sist har jag sytt färdigt babynestet jag började med i somras.  Glad

Funderade länge på hur jag skulle montera ihop det, för jag ville att det skulle vara enkelt att demontera och tvätta

Dynan är av polyeterskum från tygaffär, 4 cm tjock och har ett innerfodral av plastad frotté
    "Korven" är fylld med stoppning från 3 st billiga ikea-kuddar och har även den ett innerfodral av plastad frotté.
    Yttertyget är bomullsflannell, hur mysigt som helst.
    Korven och dynan sitter ihop med fem bitar kardborreband, ca 5 cm styck. 

Nu är det bara att hoppas på att babyn kommer snart!
    BF 5 oktober, och ett sånt här babynest borde väl vara nästan lika mysigt att ligga i som magen?
Svar på tråden Syjunta för gravida!