• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Hej kära vänner!
    Nu har vi en diskussiontråd, en list-tråd, och nu en bild tråd.

Kan ju vara allt från bilder på bebiskläder, Ultra ljud, magar, etc 

Kram  {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-14 19:15
    Länk till diskussionstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 22:34
    Här är fortsättningstråden där vi kan fortsätta prata när bebisarna kommit ut www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
  • Lyckobebisen
    Lillis2012 skrev 2011-08-10 22:01:38 följande:
    Den har vi nu och är jättenöjd med den! =) Nu blir det en city select =)
    Va bra! Vad är skillnaden på dem?
    Vi har ju två vovvar som vi går mycket långprommisar med och jag har tänkt att ha bebisen med på brukshundklubben, så det bör vara en bra allround vagn. Sen ska vi ändå kunna åka och vara i stan smidigt. Så det känns som ett bra val!
    BF 8 Mars 2012
  • Lillis2012
    Lyckobebisen skrev 2011-08-10 22:11:51 följande:
    Va bra! Vad är skillnaden på dem?
    Vi har ju två vovvar som vi går mycket långprommisar med och jag har tänkt att ha bebisen med på brukshundklubben, så det bör vara en bra allround vagn. Sen ska vi ändå kunna åka och vara i stan smidigt. Så det känns som ett bra val!

ja, jösses det är ju jättestor skillnad men vi byter ju för att vi kommer att ha 2 små barn med 12-13 månader mellan dom och då vill vi ha en smidig syskonvagn som så småningom går att göra om till en singelvagn och det kan jag med cityn =)

Tror ni kommer bli nöjd med citycrossen! Den är rejäl och samtidigt inga problem att ha på stan! Man kan utan problem vara ute i skog och mark med den! =) Vi hade docka aldrig liggkorgen utan har bara kört på sittdelen efterom att hon som haft den var mitt tredje barn så visste jag att liggkorgen blir VÄLDIGT lite använd! Vi har ett fårskinn i botten (året om) och på vintern har hon legat i en voksipåse =)

• Chokladälskaren
    laris skrev 2011-08-10 22:04:33 följande:
    Någon som ha erfarenhet av en Teutonia?

Ja jag. Jag har hört många som har varit nöjda med dem men inte jag. Vi köpte en begagnad Teutonia när jag väntade dottern. Sen när det väl var dags för att ta dessa långpromenader så slutade det allt för ofta att ena hjulet lossnade och åkte iväg. Och det var väldigt jobbigt och stressande. Då gällde det ju att det fanns nån i närheten som kunde hjälpa en att sätta på hjulet igen. Jag vet att vi lagade detta hjul flera ggr men efter fyra månader så gav vi upp och köpte en ny vagn istället och då blev det en Brio(eller om det var en Emmaljunga?)

Nu hade vi ju en extrem otur med våran vagn och jag tror absolut inte att det är många som upplever samma sak. Men det sitter fortfarande i att den här vagnen(enligt mig iaf) var helt livsfarlig.  
  • faceprimer

Denna diskussion skulle kunna passa bättre i diskussions tråden dels för detta fortfarande bara är en bildtråd avsedd för bilder och sen för det kan vara fler som läser diskussionstråden och en diskussion om vagnar är bättre att ha där

• Lillis2012
    faceprimer skrev 2011-08-10 22:32:16 följande:
    Denna diskussion skulle kunna passa bättre i diskussions tråden dels för detta fortfarande bara är en bildtråd avsedd för bilder och sen för det kan vara fler som läser diskussionstråden och en diskussion om vagnar är bättre att ha där
    Förstår hur du tänker men det verkar lite bökigt att få det precis på ditt sätt! Menar du att man ska lägga upp en bild säga till folk att nu går vi till disskutionstråden och disskuterar? Nja det verkar ju lite bökigt! Jag tänker att alla som är med i disskutionsträden är ju säkerligen med även i bildtråden och får se när det har uppdaterats i den! Nu tycker jag ju inte att man ska starta en disskution i bildtråden men om en disskutionn utvecklar dig från en bild så tycker jag den kan få fortgå. =)
  • laris
    Lillis2012 skrev 2011-08-10 22:45:12 följande:
    Förstår hur du tänker men det verkar lite bökigt att få det precis på ditt sätt! Menar du att man ska lägga upp en bild säga till folk att nu går vi till disskutionstråden och disskuterar? Nja det verkar ju lite bökigt! Jag tänker att alla som är med i disskutionsträden är ju säkerligen med även i bildtråden och får se när det har uppdaterats i den! Nu tycker jag ju inte att man ska starta en disskution i bildtråden men om en disskutionn utvecklar dig från en bild så tycker jag den kan få fortgå. =)
    Jag håller verkligen med! Vill verkligen inte vara otrevlig, men man måste få diskutera kring bilderna. Bilderna ger mig inspiration (blir mamma för första gången) ovch då vill jag gärna utbyta erfarenhet då det finns folk här som redan har barn. Om man lägger upp en bild som ingen diskuterar eller kommenterar så kommer inte tråden att ge mig särskilt mycket. Som sagt så är det bara min åsikt och absolut ingen kritik mot någon.
  • Chokladälskaren
    faceprimer skrev 2011-08-10 22:32:16 följande:

Vi diskuterar ju om vagnar och det fanns ju lite bilder på vagnar här innanFlört. Håller nog med Lillis där lite om att det blir så bökigt om man ska hela tiden gå till diskussionstråden så fort det börjar bli en diskussion om nån bild eller en undran som kan ha att göra med bilden oxå.
  • Chokladälskaren

laris: Läste du mitt svar ang om vagnen?

• laris
    Chokladälskaren skrev 2011-08-10 22:59:27 följande:
    laris: Läste du mitt svar ang om vagnen?
    Ja det gjorde jag!! Tack för att du svarade, men jag vågar inte skriva nåt här
    Det är verkligen svårt och veta vad man ska köpa för vagn som sagt...speciellt om man är första gångs förälder! Hur ska man veta vad som är bra....de är ett hav av vagnar.
  • Scorpio

Vill någon länka till diskussionstråden? :) hittar den inte med mobilen :/

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD