• Kalksten

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

kickangosa skrev 2012-01-25 07:57:49 följande:
    Åh va fint! Va duktig du är. Vi har köpt vårt men nu ångrar jag lite att jag inte gjorde ett själv. Jättefina kläder också. Vilken ordning du har! Skrattande
    Tack ska du ha! Ja det var faktiskt ganska lätt att göra och med allt material blev det väl ca 250kr. och jag som aldrig syr känner mig sjukt stolt! =D
    Tack, ja jag är ordningsfreak, allt ligger även i storleksordning, alltså 50 för sig o 56 för sig  :P
  • Kalksten
    camamill skrev 2012-01-25 12:26:45 följande:
    kalksten vilka fina kläder!

älskar dom randiga blåröda :)

Tack snälla =) ja jag med!!!
  • Kalksten

Fina magar tjejer! =)

Ville bara berätta att kontroll ultraljudet idag gick kanon!
    Moderkakan hade flyttat upp sig och låg nu mycket bra - skönt!
    Han låg med huvudet neråt och fötter o rumpa upp, han låg med sin rygg mot min.

Allt såg ut att va bra med lillprinsen också och vi fick åter igen bekräftat att det är en liten kille vi har i magen Hjärta
    Åh det var så känslosamt att se honom igen....wow vad häftigt nu var allt så mkt större och man kunde verkligen få en aning om hur han komemr se ut i profil o så =)
    Vi fick en supersöt vy strax under munnen så man såg hur han drack fostervatten i mängder och lilla tungan stack fram när hon stannade bilden o zoomade in och man såg näsan underifrån så jäkla söt liten potatisnäsa med de två små närborrarna, åhh jag blev alldeles tårögd! Vi fick 4 ansiktsbilder med oss hem, 2 i profil och 2 strax underifrån så man ser näsa, kinder och mun.

han ligger o gosar med näsan i moderkakan och så är det en han eller del av armen vi ser som en liten rund grej till höger om huvudet, ser lite knasigt ut =) Så ser man att underkäken är lite öppen så man ser upp i överkäken o så lilla söta näsan som tillsammans med gosiga kinderna är så söta så jag vet inte vart jag ska ta vägen =)

Åhhh jösses vad jag längtar ännu mer nu, vill träffa vår lille son (men han får allt ligga kvar i alla fall 6 v till)!!! Hjärta
  • Kalksten
    Imagine this skrev 2012-01-26 16:23:58 följande:

Vecka 34, tiden går fort nu!

Imagine this: men så fina kort!
  • Kalksten
    Chetti skrev 2012-01-26 19:09:04 följande:
    Grattis, vad härligt!! Solig

Blir också sugen på att göra ett till ultraljud 
    Tack söta!! =) ja det var väldigt roligt o härligt att få se lillkillen =)
    candydarling skrev 2012-01-26 19:37:23 följande:
    Så har man varit hos BM idag. Lillkillen har fixerat sig med huvudet neråt, hjärtljuden ligger på 150 och fs måttet på 32. Så skönt att allt varit så bra hela vägen hittills! Skrattande
    Härligt!! Var ju som du kan se lite längre upp på UL idag för o kolla moderkakan o då kunde man se att han ligger med huvudet neråt men han är inte fixerad än, så vi o BM hoppas han komemr göra det snart så han inte får för sig att vända på sig igen lille busungen!

ja visst är det skönt att allt verkar vara bra med sin lilla bebis o sig själv (nu e de bara min rygg som e kass men det kan jag ta!)
    jag hade också sf 32 i måndags o vi är ju i samma vecka, ligger er lille också strax över normalkurvan eller?
    Viktigast är att de följer sin kurva o BM har varit så nöjd med alla mått o hjärtljud - det känns så härligt!

vad pysslar du emd om dagarna nu när du cokså går på gravpenning? =)
    ha en bra kväll!
  • Kalksten
    candydarling skrev 2012-01-27 07:13:44 följande:
    Javisst! Våran lille ligger precis över men det är ju liksom fortfarande "normalt" så det gör ju inget :) Jadu, jag har liksom inte riktigt fattat att jag är ledig än. Känns bara som man haft helg typ. Så det har mest blivit lite städande, lagat mat, och hälsat på folk. Hade så gärna velat hitta nån hobby av nåt slag att pyssla med!
    vad gör du då?
    Ja men precis det är som vår =)
    hehe förstår....jag har lyckats få dagarna att gå utan att bli långtråkiga, det har varit någon dag som varit trist då sambon inte varit hemma o jag inte haft nå annat för mig. Men ja jag sydde ju det där bebynestet! Nu när det är klart så ska jag sy ett draperi till skötbordet och en sänghimmel. Du kanske kan sy/sticka något gossedjur, kläder, dregglisar, kuddfodral, påslakan... Jag hatar eg att sy men nu när det gick så bra o göra ett babynest så tänkte jag göra lite enklare saker till...
    Jag tänkte även börja måla igen kanske...få se...

Hoppas du hittar något kul att göra =)
  • Kalksten

leeza 20kg?? Det syns då inte!

Här är min mage nu i vecka 33 och 10 kg plus sedan inskrivningen

• Kalksten

Oj vilka höga järnvärden flera av er har!
    Mitt var vid inskrivningen 125 vilket BM sa va bra, sen sjönk det bara lite till 120 men på 3 v så sjönk det till 107 fick börja med niferex och är nu 2 ½ v senare på järnvärde 123 så det är skönt att jag är uppe på nästan min normala nivå.

Även vår BM har känt på magen efter bebisen vid varje mätning.

• Kalksten
    StugFrugan89 skrev 2012-01-31 10:54:28 följande:
    Den 24 mars e det dags. Sj?
    24 mars för mig också =) vi e några som ska ha då, spännande att de vem som ploppar först!
    stugfrugan89 vet du vad du väntar för kön?
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD