• Wielkip

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Mamma Mamma AnnieE skrev 2012-02-05 16:19:09 följande:
    Underbart fin gravid mage
    Tack! :)

Köpte vagnen på barnenshus i Göteborg, skrev ca. för att jag inte riktigt minns vad sittdelen kostade. Den är ju i leatherette (charleston heter färgen) och allt i det tyget är några hundralappar dyrare än övriga emmaljunga-grejer.
    Väl värt det eftersom det är så himla lätt att torka av smuts iom att det inte finns några "porer" i tyget som det gör i de vanliga färgerna.
    Och skötväskan är emmaljungas "sport" i white letherette! Glad
    Väntar en flicka med BF: 8 mars 2012 Http://Minifohlinis.blogg.se
  • Wielkip

Jag har inte riktigt fattat att jag har ett barn i magen än, men det kommer jag nog inte göra fören hon är ute heller, så jag kan nog inte bli mer beredd än vad jag är tror jag!

• Wielkip
    sophiiieh skrev 2012-02-10 13:29:21 följande:
    Aah så söt, himla liten mage :) Är det din första?
    tack! Glad och japp, första barnet!
  • Wielkip

Hihi ja det skiljer en hel del, men himla fin mage har du!
    Vad är det som gör att vissa får stor mage och andra mini? Om man bortser från bebisstorlek, är det mer fostervatten eller vad? Det finns ju de som verkligen har yyyyttepyttemagar men ändå får normalstora barn :)

• Wielkip

Jättefin vagga!
    Min mamma har hela tiden sp gärna velat att vi skulle ha min och min brors gamla vagga till bebin, men den finns ju hemma hos dom 24 mil bort så det skulle det inte bli något av.
    Fast nu flyttar vi ju 'hem' och bor 5 km bort istället så det kanske blir att vi tar den då i april ändå :)
    Tycker vaggor är så mysiga och fina!

• Wielkip

Jag har hela tiden trott på 5 mars, har BF enligt mens 3/3, enl. Vul i v.12 6/3 och enl. Rul 8/3 så vi får väll se, 5 mars är ju inte helt omöjligt :) hoppas dock på tidigare! Går in i v38 imorgon så nu räknas jag som fullgången! :D

• Wielkip

Ett tips jag fick när jag var orolig för fostervatten var att sätta mig på huk och krysta, eller ligga på rygg och typ rucka lite på barnets huvud, om man kan känna det, från sida till sida, för då skulle vatten tryckas ut om det är det det är :)

• Wielkip

Jag har också molvärk som smyger sig på då och då. Ibland kan den vara riktigt stark, speciellt på nätterna. Men det är sällan jag känner att magen blir hård samtidigt, det är liksom separat med sd och molvärken..

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD