Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
Buggaboon är verkligen inte billig här i sverige! Vi köpte vår bugga cameleon i usa och betalade bara 5500!
Buggaboon är verkligen inte billig här i sverige! Vi köpte vår bugga cameleon i usa och betalade bara 5500!
Är inne och snokar här lite då och då och tänkte att jag kan bjuda på en bild av min mage från förra veckan. Vecka 21 (20+1). Tycker att magen vuxit mycket fortare den här gången!
Magen växer så den knakar/kliar!! Vecka 25 (24+3), andra barnet
Lokesmami - dom är inköpta i usa, då vi var där och hälsade på mina föräldrar i septwmber. Dom är riktigt bra, förutom att dom är bekväma vid magen så sitter de ungefär som vanliga jeans. Tycker många andra gravjeans lärt blir för stora över rumpa och lår, på mig iaf.
haft lite "fotostudio" här hemma ikväll.
Magen vecka 29 (28+2), samt en blivande storebror var med och poserade
Håller på att fixa i lillans rum och så här blev hennes fondvägg när jag målat den klart.
Vecka 34, tiden går fort nu!
Här är vår lilla Hanna som föddes på självaste skottdagen 29/2 kl 05.38, 3115 g och 47 cm lång.
Plockade fram min hemma-studio och fotade vår lilla Hanna igår, här är hon 5 dagar gammal.
Ni är några som skrivit och frågat om hennes spegelvändhet. Vi vet faktiskt inte så mycket om denna "sjukdom". Inte heller doktorn som kom in och berättade för oss visste direkt något om det. Men på torsdag ska vi få fara och göra ultraljud av både hjärta och mage på henne, så då kanske vi vet lite mer.
Men vad jag har förstått så kan det vara så att hon helt enkelt bara har alla organ i bröst och mage på omvänd sida än normalt. Och att hon ska kunna leva ett fult normalt liv. Men läkaren sa att det kan vara så att tex. kärl till och från hjärtat kan ha blivit nån missbildning på, och därför vi ska få göra dessa undersökningar.
Kan berätta mer om vad läkarna sagt efter undersökningarna på torsdag
Idag har vi varit på undersökningar med Hanna. Ultraljudet av hjärtat visar att hennes hjärta är beläget lite mer till höger, men inte spegelvänt. Alla kärl såg jätte fina och läkaren sa att hon ser fullt hjärtfrisk ut, bara att hjärtat är flyttat lite till höger! SÅ SKÖNT! När barnen ligger i magen så finns det ett litet hål mellan förmaken som ska sluta sig då de föds, och på Hanna var det fortfarande öppet. Så hon ska få komma tillbaka då hon är 6 månader och se så det har vuxit igen, men han sa att detta var väldigt vanligt, och klassas inte som ett "fel".
Sen fick vi göra ultraljud av magen, och där satt alla organ i buken på sitt rätta ställe. Nu skulle bilderna granskas nogare av en speciallist, men vad de som gjorde undersökningen kunde se, så såg allt normalt ut. Det dom hade trott på lungröntgen var lever på vänster sida, tror dom var tarm och luft som gjorde att det såg ut som levern, för med ultraljudet såg de tydligt att levern ligger på höger sida.
Så nu kan vi pusta ut och vet att allt ser bra ut med lillan, känns verkligen så skönt!!
Stort grattis till alla bebisar!!!
Jag är ju hopplös med att älska att fota Så idag har jag tagit lite syskonbilder.