• Scorpio

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Blå fågel skrev 2012-01-04 01:34:32 följande:
    Hej alla gravida =)

Jag tillhör den skaran som har läst er tråd men inte vågat skriva förrän nu pga att jag inte vågat tro på att denna graviditet skulle gå så bra som den har gjort hittills. Men nu när jag är i v. 27+3 vågar jag äntligen tro på att detta faktiskt är verkligt =) 

Därför hoppas jag att det är okej för er att jag hoppar in i tråden så här sent. Jag har följt tråden sedan start och det har varit super att få se era bilder och läsa en del av era tankar under graviditeten.

Om allt går bra blir detta vårt första barn - och vi längtar.

Jag vet att detta är en bildtråd så därför bjussar jag gärna på en magbild Flört

v.27+2

Hej o kul att du äntligen vågat tro på graviditeten! =) Har det varit komplikationer eller så eftersom du inte vågat tro på den tidigare..? Du behöver inte svara på det om du inte vill =) Fin mage har du också! =)
  • Scorpio

Candydarling: Haha ja, det droppar mest när jag lutar mig fram också, typ som om att tyngdkraften har nåt med det att göra?!?! =P Typ om jag står och borstar tänderna lite framåtlutad, eller sitter på toa =P

Stugfrugan: Jättefint kort på dig! =) Jag får inte till nå bra bilder på mig nu längre, haha! Vet inte om det är för att jag känner mig så pluffsig i fejset eller om jag helt enkelt blivit fulare nu ;P 

• Scorpio

Tack för era lycka till förresten! =)

Jag blev inte klokare av gårdagens återkoll faktiskt... Läkaren var väldigt, hmm, knepig, och surrig, lite nonchalant.

Hon sa att sist vi var in så var min tapp 3,2 cm, men sist vi var in var den hela 3,5-3,6 sa den läkaren. När vi var inlagda o fick åka hem första gången var den 3,2 cm. Knepigt om de missat skriva i journalen att vi varit in en till gång efter jag var inlagd??

Iaf så var tappen 2,8-3,1 cm igår, alltså har den krympt sen sist vi var in, enligt oss, men enligt läkaren var den ju typ lika så det var ingen fara. Vet inte om det är någon fara även om den krympt heller (som den faktiskt gjort!!), eftersom den ändå var runt 3 cm.

Sen sa hon att jag måste lämna ett prov till urinodling så de kan kolla om jag har UVI, utifall det är det jag för sd av. Det konstiga är att jag redan lämnat sånna prov!!! men det såg inte hon i min journal heller...

Undrade ett tag om hon kollade i någon annans journal =/

Så idag ska jag åka i väg till HC med ett urinprov...

Jag hoppas iaf att jag blir sjukskriven längre än till 18 jan (har bf 14 mars) eftersom jag orkar knappt göra saker här hemma, hur ska det då gå att jobba på café o fritids o gym?? =S

Slänger in lite bilder sen när jag laddat upp dem från kameran =) 

• Scorpio
    ohbaby skrev 2012-01-04 09:55:24 följande:
    Jag blev sjukskriven i november för sd och min BM säger att man inte kan bli sjukskriven för det längre än till vecka 36 eftersom då gör det inget om fl sätter igång.

Jag kommer ta ut några semesterdagar då och sen ta föräldraledigt. Och sen kommer jag röra på mig så mycket jag bara orkar för fl får gärna sätta igång;) är så trött på dessa sd!

Min läkare tjatade också om uvi fast jag redan hade testats för det men hon kan inte ha kollat i journalen för jag fick säga det till henne flera gånger innan hon fattade. Ibland undrar man om de har jobbat för långt pass eftersom de är så virriga....
    Ah ok, ja då får jag nog ta föräldraledigt, eller så får vi klara oss på sambons lön ett tag ;) Jag är bara timanställd o vikarie, och jag tror knappast de tar in mig före någon som faktiskt kan jobba fullt ut...

Nä, alltså dom kan ju inte ha läst journalerna riktigt en sån där gång, knepigt!! Hoppas jag inte har UVI iaf, har kanske haft det 1 gång i hela mitt liv å känner inget nu heller... 
  • Scorpio
    ohbaby skrev 2012-01-04 09:57:16 följande:
    Scorpio85, men jag tycker det skulle vara konstigt om du inte fick sjukskrivning fram till vecka 36 eftersom det har varit på väg att sättas igång för dig...
    Ja, det håller jag med om... Vi får se vad som säger efter de kollat odlingen...
  • Scorpio
    ThereseX skrev 2012-01-04 10:56:20 följande:
    Man kan visst bli sjukskriven för sammandragningar längre än v 36.
    Under min förra graviditet blev jag sjukskriven i v 25 för sammandragningar fram till partus som det heter. Alltså ända till förlossning vare sig jag hade fått i tid eller gått över tiden. Så mycket kan dom ju inte gjort om reglerna sen maj 2010.
    Jaha där ser man =) Ja vi får hålla tummarna att man blir det då!
  • Scorpio
    bdknapp skrev 2012-01-04 13:18:58 följande:
    Hallå tjejer! Jag har äntligen blivit utskriven. Dock fortfarande öppen en cm, men! Tappen har växt en halv cm under dessa dagar på sjukhuset! Så himla fint! 14 mm är den nu. Jag ska fortfarande vila, ligga och sitta så mycket det går. Gör jag inte det, sätts förlossningen ingång av sig själv säger läkaren eftersom han ligger med huvudet nedåt, jag känner konstant tryck och har mensvärk och lite sammandragningar då och då. Så! Vila är det enda som kan hålla vår lilla bebis kvar där inne. Är sjukskriven fram till vecka 37, för sen räknas barnet inte som hotande prematur.
    Åh vad skönt att ni får åka hem! =) Håller tummen för att bebisen stannar inne ett tag till! =)
  • Scorpio

Några bilder tagna på nyårsafton, då i V 30 (29+3):

Ser ni bristningen?? De sitter ovanför höften, å de blir fler och fler för varje dag... Så idag är det mer än så där. Hoppas slippa få på magen iaf. Jag måste haft bristningar ovanför höfterna i tonåren också, för jag har så länge jag kan minnas haft vita ärr där, och dom syns ju inte såå mkt idag, Hoppas dessa bleknar lika bra sen =)

Jag o vår nyfikna vovve Krut. Jag har verkligen blivit pluffsig i fejjan nu =S Huua. Å celluliter överallt har jag fått!! Det har jag däremot aldrig haft, nu sitter de till och med på underarmarna o vaderna!Förvånad
  • Scorpio

Chaomix: jaha, äh, av bilden att döma så har du en fin mage tycker jag :) fast jag förstår nog att en tredje graviditet kanske inte är lika "spännande" som de två första :P

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD