Inlägg från: Lyckobebisen |Visa alla inlägg
  • Lyckobebisen

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

    Nikis skrev 2012-02-02 22:54:13 följande:
    va den frågan till mig? :P jag gissar på det, haha ska dit om två veckor så de är långt kvar :( Såg att du skrev att planerade snitt sker mån-ons på ds. det känns lite skönt det så kanske man mår helt okej att åka hem när helgen kommer. Jag kommer säkert bli snittad på en onsdag :P Får man en tid för snitt samma dag som man är där och snackar med dom? vet du det?
    Jag tror inte hon har vänt sig. 

    ja det var den. ah okej, lite kvar. känner du huvudet så du har koll på hur hon ligger?
    Vi känner huvudet så vi vet att han är i säte fortfarande, 35+0 efter tolvslaget nu.. Ska till BM på måndag. Ja precis, jag ringde avd 17 där man ligger under tiden och hon sa mån-ons.. Jag glömde fråga i vilken vecka man brukar göra men tror det är 7-10 dagar innan. Jag vet inte om man får det då, hoppas det. Jag tror om jag ska vara lite logisk att vi får den 27/28 feb i vecka 28+3/4. Men ska inte ropa hej än, vi vet ju inte om det blir av. Men kan inte låta bli att fundera kring det, C vågar inte hoppas att det blir så. Hur känner du inför eventuellt snitt nu?
    www.lyckobebis.blogg.se ♥ Längtar efter lillgrabben bf 120308
  • Lyckobebisen
    Nikis skrev 2012-02-03 08:20:37 följande:
    Kanske att ni får på skottdagen oxå va? :P 
    jag känner inte huvudet, men hon sparkar precis som innan, i båda sidorna. så hon ligger nog fortfarande på tvären. är nästan helt säker på det. Nu har det sjunkit in lite att det kanske blir snitt och det känns bättre nu. Jag får ju ändå min bebis :) Klart man funderar, det gör jag hela tiden.
    Oj redan vecka 36 :) då får ni svar snart. ska bli spännande och få höra hur det blir för er :) 

    ja, det finns ju en risk, ,men hoppas att de inte förlägger ett planerat snitt på skottdagen
    Okej, just ja. hon var ju på tvären.. C fick lära sig urskilja hans huvud sist vi var där, det är skönt för nu har vi koll själva. Han ligger med huvudet ovanför naveln, sen ligger han ihop kurad, så vi känner mycket sparkar på höger sida och många knän/fötter som sticker ut..
    Ja, så känner vi med, bara det blir bebis så blir det ju bra. Jag tycker personligen att planerat snitt är att föredra, men så är jag van att operera mig och tycker inte det är sån big deal.
    Det går undan nu, går du in i 34 idag? Har för mig att du var prick 2v efter oss?
    Vår barnmorska sa att om han ligger i säte på måndag så är det väldigt liten chans att han vänder sig men för omföderskor kan det ju vara lättare. Hur vill du helst ha det?
    www.lyckobebis.blogg.se ♥ Längtar efter lillgrabben bf 120308
  • Lyckobebisen
    Nikis skrev 2012-02-03 10:12:38 följande:
    Ja jusste så sa min bm, att när bebisen ligger i säte så känner man bebisens huvud ovanför naveln och kan rucka lite på det. och min bebis hade ju inte huvudet ovanför naveln sist :P
    Jag är orolig för snitt mycket eftersom jag aldrig blivit opererad innan, jag har aldrig vart på sjukhus förutom när jag födde Loke. Och sen att man inte får bära tyngre än bebisen på tre månader, Loke börjar bli välrigt trotsig nu och han kan slänga sig och vill att man bär och sådär, de blir tufft om man är själv med båda när sambon jobbar eller pluggar. uscha.
    Jag går in i 34 idag ja :) Oj är ni redan i vecka 36? :O shit de är ju snart dags!! Ojoj. ni kanske får bebis denna månad :)
    jag har redan bestämt att om hon ligger på tvären nästa gång jag ska dit så blir det inget vändningsförsök iaf. våran bm sa att det är svårt att vänta barn som legat på tvären hela graviditeten och dom brukar alltid vänta tillbaka sig igen. Sen hade hon så mycket navelsträng vid ansiktet och är rädd att hon ska trassla in sig. vill inte att det ska bli något akut snitt, vill att det ska gå lugnt till om jag ska snittas.  
    Ja, tvärläge ska ju vara knepigare på så sätt att de gärna vill direkt snurra tillbaka om jag förstått rätt. Jag tycker du gör rätt som struntar i vändningsförsöket, men så är ju ajg partisk eftersom vi också väljer att strunta i det.. hehe..

    Då förstår jag att du är orolig, jag har opererats flera gånger, så för mig är sån miljö no biggie, men C känner som du, hon har inte vart i såna miljöer så det känns mest jobbigt. Vi har ju gått igenom en ivf (provrörsbefruktning) så lite så är hon väl van iofs. Förstår att det också känns jobbigt med att bära, jag är ju hemma och kommer kunna avlasta C så hon inte behöver göra nåt sånt, förstår att det är mycket knepigare för dig. Din kille kan inte vara hemma 30 dagar då? Man får ju ta ut det tillsamman väl?

    Ja, tiden går fort alltså.. Om det blir snitt så blir det ju i februari och då är det 3.5v kvar.. Helt sjukt! Börjar ju få lite panik. Vill inte heller att förlossningen ska starta innan så det blir akut. Ska fråga BM om det på måndag, när vi bör åka till förlossningen och kolla OM det är så att hon får ont. Normalt sett så är hon tålig så vi skulle kunna vänta länge, men tror inte vi bör göra det nu, vill inte riskera nåt med navelsträngen..
    www.lyckobebis.blogg.se ♥ Längtar efter lillgrabben bf 120308
  • Lyckobebisen
    Nikis skrev 2012-02-03 10:45:23 följande:
    Jo han skulle ju kunna va hemma i 30 dagar, men då känns det som att man måste spara så mycket sen. vill ju att dagarna iaf ska räcka till augusti 2013 då vi tänkt att hon ska börja dagis. Hur ska ni göra? Jobbar inte du? Skönt att du kan vara hemma och stötta C. det behövs nog ännu mer stöttning om man gör ett snitt. Jag är orolig för att jag ska få komplikationer, känns som att det skulle kunna hända mig, bara för att. :P 

    Känns bra att ni ligger två veckor före mig och att ni är i samma situation lite, då kan man fråga dig om hur det går till med allting, hehe :)
    Jag tycker det börjar bli stressigt nu. haha Har inte ens målat klart spjälsängen. Inte heller hunnit tvätta alla kläder och fixat iordning i lillans rum. hehe. det är mycket nu :P 

    Jag studerar heltid på distans, så jag är hemma och tillgänglig nästan jämt. Måste bara planera mina studier bra. Jobbar jag extra så gör jag det på natten. Så det är jätteskönt. Vi planerade barn nu just för att jag kommer vara hemma i 2,5år till.
    Risken för komplikationer känns obehaglig, men jag försöker att inte tänka på det.

    Hehe ja, det är praktiskt. Jag tycker det är skönt att tiden går och han ligger kvar, vill bara dit på måndag och bli skickade sen till förlossningen, vet inte riktigt när det blir, men troligen veckan efter. Helst hade jag velat att vi fick komma dit nästa vecka eftersom vi ändå inte ska göra ett vändningsförsök så man bara får det planerat och klart.

    Det är superstressigt. Vi bor hos mina föräldrar nu eftersom vi renoverar. Och idag ska vi dit och riva tapeter. Hela sovrummet är klart, och golvet i köket är klart, elen är fixad men nu ska vi börja skruva på köket när underjobbet är klart och sen ska det upp och ja.. Sen är det barnrummet som ska påbörjas, fattar inte alls hur vi ska orka, men C kämpar på. Som tur är gör mina pappa det mesta, han är pensionär och jobbar nu oavlönat hemma hos oss istället

    Du kommer hinna fixa det där, det är ju inte så mycket ändå. Du kanske ska ta ett litet projekt varje dag och bocka av, då går tiden lite fortare och man får lite mer ordning
    www.lyckobebis.blogg.se ♥ Längtar efter lillgrabben bf 120308
  • Lyckobebisen
    Nikis skrev 2012-02-03 13:51:40 följande:
    Ååh vad skönt för C att ha dig hemma, och skönt för dig oxå att få vara med så mycket :) 
    Oj ni kommer inte få komma till ds förens jättesent i graviditeten då ju. Hoppas att dom lyssnar på att man inte vill vända, är lite orolig för det att dom ska försöka övertala och hålla på. Det räcker väll med att säga nej bara :P hehe Men ja man kanske inte får komma till ds förens i vecka 37 och sen få snitt två veckor efter.

    Gud jag blir lite nervös nu när jag tänker på att det kanske bara är fem veckor kvar för mig tills jag får en liten bebis :) hehe mysigt..

    Ska ni ha flyttat in i lägenheten tills bebisen kommer eller ska ni fortsätta bo hos dina föräldrar ett tag?
    Nu har jag målat en sida till på spjälsängen. Jag gör som du säger åt mig, bockar av en sak i taget. Det blir lätt så för mig att jag ska göra allting samtidigt. och då blir ju inte mycket gjort :/ haha 
    Ja det känns jättebra att vi kommer vara hemma iaf 1 år tillsammans även om jag pluggar.
    Alltså vår bm sa att hon ville kolla i 35+ om bebisen fortfarande är i säte och i 36+ på förlossningen. Så jag tror det är ganska standard. Men det hade varit skönt att få lite mer tid på sig att fundera, men det är ju för att jag tror de flesta väljer att vända o då vill de ju ge  bebisen så mkt tid som möjligt.

    Ja, det är snart! Då blir det en bebis lite innan mitten på mars för dig? Är inte alls lång tid kvar!!

    Hoppas vi får flytta hem i nästa vecka för då har vi mycket kvar att göra, med kartonger och måla och sånt.
    Låter jättebra att du gör så, vi försöker också bocka av saker hela tiden, iaf nåt varje dag!
    www.lyckobebis.blogg.se ♥ Längtar efter lillgrabben bf 120308
  • Lyckobebisen
    Nikis skrev 2012-02-03 19:24:47 följande:
    Förstår det.. underbart ju :) missar inte en sekund av den lille :)
    Ja och sen vill dom väll att man väntar så nära bf datumet som möjligt med snitt??er lite läskigt tycker jag :( Men jag vill inte vänta för länge ifall det drar igång, man vet ju lixom inte, och om det drar igång hemma när bebisen är i tvärläge är de ju ambulans in som gäller. låt Kanske att det blir den 14:e för mig endå, det datumet som jag fått överallt förutom på rul.  

    tror du att man får ett datum för snitt samma dag som man är på förlossningen och pratar med dom? 

    Ja, jag har också uppfattat det som att de vill vara så nära som möjligt. Vi får se hur allt blir Snart dags för BM iaf. Återkommer med info!
    oDitAo skrev 2012-02-03 21:02:03 följande:
    Nikis och Lyckobebisen: varför vill ni inte försöka och vända bebisen om ni inte vill göra snitt? funderar bara.
    Vi har inget emot snitt, men vi vill inte vända för att så många misslyckas, för att han har suttit i tre månader och det kanske finns en anledning till det, pga komplikationsrisken (även om de inte är jättevanliga) då t.ex. att förlossningen startar, navelsträngen kommer i kläm, han vänder tillbaka sig, något händer med moderkakan. Sen givetvis pga obehag för mamman. Men ja, främst är det för att vi inte tycker det känns bra att försöka tvinga honom att snurra runt när han uppenbarligen vill sitta och att det kan finnas en anledning till varför han gör det.
    Stinis83 skrev 2012-02-04 10:10:39 följande:
    Lyckobebisen, eftersom vi har bf samma dag och ni kanske också ska snitta, så kanske det är bara 23 dagar kvar för er också utan att ni riktigt vet om det ;)

    Nikis, jag vet inte hur det funkar i lägen som ditt, men jag tror att du får ett snittdatum när du är på förlossningen och pratar med dem :)

    Shit tjejer, 23 dagar kvar idag! Om han stannar därinne så länge, han verkar vilja komma ut tidigare. Låg med förvärkar hela kvällen igår, har sovit jättedåligt inatt och nu verkar sdr/förvärkar vara på gång igen. Jag är så sugen på att låna min lillasysters badkar och bada lite när vi ska dit i eftermiddag :)

    23 dagar??? oj oj oj. Vi har inte ens nåt kök, eller en spjälsäng, eller gjort något som har med bebisen att göra hemma. Bor ju inte ens hemma.. Känner att det blir att ligga i som tusan nu, jag har dessutom massa att göra i skolan och tentor, så det blir en rolig tid framöver. Kommer vara helt slut när bebben kommer. Tur att vi är två..
    Jag kan inte fatta att vi om en månad iaf kommer ha vår bebbe här om det nu blir snitt, det känns helt overkligt!
    www.lyckobebis.blogg.se ♥ Längtar efter lillgrabben bf 120308
  • Lyckobebisen
    Fixarfia skrev 2012-02-15 17:29:56 följande:
    Herregud va många det är som "vet" vad de väntar! Har överraskningsmomentet blivit helt omodernt?
     
    För mig har könet absolut ingenting med någon överraskning att göra.
    www.lyckobebis.blogg.se ♥ Längtar efter lillgrabben bf 120308
  • Lyckobebisen
    Fixarfia skrev 2012-02-15 21:39:27 följande:
    Men Varför tar man reda på könet då? Om det inte spelar någon roll alls?
    Vi tog reda på för att vi var nyfikna och inte såg könet som någon överraskning att vänta med. Av praktiska skäl bara behöver diskutera vissa namn, kunna bestämma det innan förlossningen kanske. Tycker också att det var väldigt skönt för att kunna knyta an lite mer, att det inte var "den".
    www.lyckobebis.blogg.se ♥ Längtar efter lillgrabben bf 120308
  • Lyckobebisen
    candydarling skrev 2012-02-21 11:58:19 följande:
    Hej tjejer! Kl 23.30 samma kväll som jag satt här och snackade mer er så åkte vi in eftersom vattnet gick (big time!) och vi åkte in på undersökning. Fick stanna kvar trots att de egentligen ville skicka hem oss. Värkarna började ta sig efter någon timme, jag var öppen 3 cm efter ytterligare någon timme och efter mycket stånk och stön så kikade våran älskade Seth ut kl 13.45 dagen därpå. Han är helt perfekt och vi mår alla jättebra!


    Skriver mer när jag kommer hem från sjukhuset :) är bara hemma snabbt nu och hämtar ombyten, vi hann liksom inte få med oss någonting när vi väl åkte in.
    Kram!
    Men vilken goding!!
    Grattis!!
    www.lyckobebis.blogg.se ♥ Längtar efter lillgrabben bf 120308
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD