• Ponja

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

faceprimer skrev 2011-07-24 20:17:43 följande:
    idag ser jag riktigt gravid ut.
    dock är jag bara väldigt väldigt svullen, men håller om magen lika mycket för det ;)

Jämför man med v.5 är de rätt stor skillnad och framför allt mer "rundare" mage:

Men JISSES vilken otroligt söt mage!
    Men hur kan den vara så "stor"?? På mig syns det inte alls? Jag är ju visserligen lite knubbig runt magen, men ändå? Jag är i vecka 8..
  • Ponja
    faceprimer skrev 2011-08-09 15:23:51 följande:

Här har ni min mage i v.9 tycker inte det är så stor skillnad sen förra veckan alls, känns nästan mindre svullen emellanåt. På kvällarna ser jag däremot ut att vara dubbelt så stor, och samma sak efter jag ätit.
    ska bli såååå spännande sen när man vet att det är bebismagen som växer och inte bara att man är svullen,  längtar!

Jämför man med v.6 så ser man att själva "midjan" eller det smala under bröstet är helt borta nu i v.9

Å vilken fin mage! Precis en sådan som jag vill ha sen :)
  • Ponja
    faceprimer skrev 2011-08-09 15:36:58 följande:
    hihi tack vad snäll du är, jag känner mig mest tjock, haha jag gillar dock att den är så rund, hihi. Det är mysigt! 
    Hihi tjock? nädu :) Ja den hade verkligen jätte fin form tycker jag!!
  • Ponja
    Shirin85 skrev 2011-08-13 21:45:47 följande:

Denna köpte vi idag, tyckte den var så söt med koalor på.
    Det står "New in town" på den Solig
    Könsneutralt plagg också.  
    Gud vad söt! Får man fråga vart du köpt den?
  • Ponja
    faceprimer skrev 2011-08-15 15:29:36 följande:
    man kan få mage som beror på graviditeten tidigt, men då är det ju somsagt svullen mage. Men själva bebismagen som man får pga att fostret växer och man får mer fostervatten brukar bli runt v.13 då livmodern kommer upp ur bäckenet. Innan dess så är ju bebisen så liten att det inte går att se utåt sett.
    Omföderskor kan däremot få mage tidigare.. De beror på att livmodern kan bli mer framåttippad efter föregående barnet och därav syns det tydligare...
    Och sen beror det ju på vilken placering livmodern har, kroppsform etc, en släkting till mig hade lika stor mage i v.17 ungefär som jag har nu endast pga svullnad, så det är väääldigt olika Jag kan inte heller dra in min mage men det är nog för jag fortfarande är så svullen.. Men tidigare än v.13 så har inte livmodern kommit upp ur bäckenet så därav "kan" man inte få riktig bebismage innan..
    Ni får gärna rätta mig om jag har fel
    Tack för svar!
    Tycker det där är så konstigt.. HUR kan det egentligen synas så "tidigt"? bebis är ju ändå väldigt liten då.. jag tycker på något sätt att det borde ju inte synas förrens tidigast v20 eller något :)
  • Ponja
    faceprimer skrev 2011-08-18 08:15:02 följande:

här har vi en svullen morgon mage, innan frukost, efter toalettbesök...
    går precis in i v.11 idag.
    blir att gå och titta efter mammabyxor idag, mina vanliga jeans är en plåga att ha på sig....

Kan jag bli mer avundssjuk på din mage?? Solig
  • Ponja

Stort grattis till alla era vackra bebisar!! Hjärta

Är det inte rätt stor skillnad på kvalitén på bilderna? Är det kanske lite olika från sjukhus till sjukhus?

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD