Inlägg från: kolapapper |Visa alla inlägg
  • kolapapper

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Tila skrev 2011-10-05 19:08:58 följande:

Vecka 19 idag.
    Fick för 4e gången på kort tid höra att jag är för smal för min vecka. Har bara gått upp 1 kg..
    Inte alls stressande..
    är i vecka 16 och det syns knappt, så du är inte det minsta konstig...
  • kolapapper

vilka fina magar alla har, jag ser fortfarande bara ut som jag ätit för många kakor... i v.17 (16+4) Undra när magen tänker börja synas...

• kolapapper
    Wielkip skrev 2011-10-10 19:09:00 följande:

du är inte ensam kan jag ju säga ;)
    Halvtid imorgon och preciiiis lika stor/liten som i v.6.

Jag är lite rundare än dig, men jag ser liksom bara tjock ut, dock mycket lokalt tjock på ett bara konstigt sätt, jaja vi får väl vänta ett tag till då... Jag förstår liksom inte riktigt hur pyret får plats, vi får följa upp våra magar och se vem som får mage först :)
  • kolapapper
    Ponja skrev 2011-10-13 11:53:50 följande:
    Alltså jag vill verkligen inte såra någons känslor nu, men jag har en djup navel och jag hoppas verkligen jag kommer få behålla den! Jag har verkligen fobi för utåtstående navlar, och har haft det sen jag var liten. Vet inte alls varför :/
    jag tycker också att det är lite otäckt, men jag vet inte alls varför...ser bara helt fel ut.
  • kolapapper
    MammasSötnosar skrev 2011-10-15 18:02:18 följande:
    Idag slog vi till & köpte en ny vagn till lillan, köpte både sitt & liggdel men har bara liggdelen på bild :)
    Är supernöjd med köpet!

jättesnygg, skulle ha en sån om det blev en tös, fanns en jättefin på blocket, men nu blir det en liten kille, så jag får leta vidare. grattis till en mycket tjusigt köp.
  • kolapapper
    MammasSötnosar skrev 2011-10-15 18:09:14 följande:
    Jag gav 4 för den, man kan säkert få den billigare men nu va det främst färgen jag va ute efter, har alltid sagt att om jag får en dotter SKA jag ha den färgen, kosta vad det kostar vill ;)
    Ja hjulen är lite slitna men annars är det inget som ser gammalt ut på den :)
    du måste ha köpt den av veronica i hässleholm, den skulle jag köpt om det inte blivit en kille, ibland är världen liten... den är jättefin!
  • kolapapper
    ZebraMyran skrev 2011-10-15 21:52:34 följande:
    Alla är inte från Skåne härinne Flört
    nej men precis en sådan vagn kom ut på blocket för en vecka sedan för exakt det priset och precis samma, lite ovanliga utseende, tyckte det verkade osannolikt att det bara var slump.
  • kolapapper
    Chokladälskaren skrev 2011-10-17 20:32:13 följande:
    Nä bm sa ingenting om att det var lite fostervatten när vi var där men det märkte jag själv på bilderna som vi fick. Det ser väldigt trångt ut och det är verkligen inte mycket fostervatten om man ska kolla på andras bilder där det är jättemycket "svart yta" runt barnet. Och enligt vad en annan bm har sagt till så ska man inte oroa sig för det nu utan det är först i slutet av graviditeten som man ska hålla ett extra öga på det. För antingen så blir man igångsatt eller så blir bebisen tillväxthämmad och kan bli väldigt liten även om man går tiden ut.
    Sen är det ju inte bara vattnet utan den har jag vätska i njurarna så den har svårt för att kissa oxå. Så just nu är det mycket tankar och funderingar som far runt i huvudet på migObestämd
    det såg ut som det på mig också när jag var på UL för FVP, och då sa de att jag skulle ha löst sittande kläder så skulle bäbisen få det mindre trångt, och så gjorde jag, inga mer tighta strumpbyxor och bara löst sittande mammabyxor, och vips nu på senaste ultra ljudet så hade skrutten mycket mer vatten att dansa runt i, såg mycket bekvämare ut. Så prova det.
  • kolapapper
    Ellieott skrev 2011-10-25 19:36:14 följande:
    grattis till lyckat ul!

Varför måste du snittas? Jag är orolig att jag också ska behöva det, ska på ytterligare ett ul i v 28 eftersom min moderkaka låg lite för öppningen.... hoppas jag slipper!
    min ligger helt för, men de trodde att den nog kunde flytta på sig med tiden. Jag har läst att man ska ta det jättelugnt om man har föreliggande moderkaka, men Bm sa ingenting om det, hon sa bara att jag fick komma och göra ett nytt ul v 28. Någon som fick förhållningsregler i samband med föreliggande moderkaka på RUL?
  • kolapapper
    Bekkalo skrev 2011-11-03 20:37:22 följande:
    Läser att många som varit på RUL fått reda på köN. Var på RUL igår och är 19+3 och de sa att det är för tidigt om man vill kolla kön. Hon sa att det inte går se, så de som säger till gravida vad de väntar innan vecka 25 kan ha helt fel. Det går inte vara säker alls på könet även fast vissa säger att det är det sa hon. Verkade skumt :/ någon annan som fått samma svar?
    var på rul i 19+3 och det gick alldeles utmärkt att se den lilla snoppen, och bm sa att det nästan alltid går att se för det ser så olika ut, det är bara om de ligger konstigt som det inte går, så jag tror du fått en surig bm som inte vill visa av någon helt outgrundlig anledning, jag fattar verkligen inte varför en del inte vill berätta, vad spelar det för roll???
  • kolapapper
    Kalksten skrev 2011-11-13 10:49:01 följande:
    Att vara gravid är det vackraste som finns och jag förstår du var den som fick mest uppmärksamhet för ja fy fasiken vad fint det är!

jag har aldrig känt mig så fullkomligt snygg o vacker som nu! =)
    Ok, Jag tycker ni är jättefina men jag måste säg att jag har nog aldrg kännt mig så ful, ser ut som barbapappa jämfört med normalt, så nej, jag känner mig precis tvärtom, men det är ju såklart kul att ni inte alls känner så.
  • kolapapper
    Sophiebysophie skrev 2012-03-06 09:49:50 följande:
    Hej, jag är i vecka 38+0 idag, tänkte höra med er andra som är i slutet av graviditeten. Min mage är super spänd, känns som att bebisen växer inne i magen men att magen inte växer så att säga. Magen är stenhård. Bebisen är fixerad sedan innan. Jag känner inte samma rörelser som den gjort tidigare, då den buffat och tryckt hårt mot mina revben. Nu känner jag bara små diffusa rörelser och det är inte ofta, igår va det bara när jag gick o la mig på ryggen, vilket den inte verkar gilla, sen sover jag på sidan o känner inte den på hela natten. Sitter nu i soffan o har ätit frukost precis, nu känner jag små rörelser i övre delen av magen. Jag är orolig och sover inte mkt om nätterna pga detta och dels pga mkt värk av foglossningar. Bör jag ringa förlossningen o få komma på en kontroll? Jag har ju ändå känt bebisen, inte mkt, men ändå lite. Man vill ju inte ringa o störa i onödan.. Har ju hört att medverkade o sådant kan avta sin förmåga på slutet så tänkte att inte bebisen får mindre näring eller syre. Kan tillägga att dom två sista ggr jag va hos barnmorskan så gick hjärtljuden upp när BMW lyssnade, så hon fick lyssna ganska länge för att se att dom gick ner igen o det gjorde dom båda gångerna, hon sa att det inte va något att oroa sig för. Jag födde i vecka 37+2 förra gången och trodde jag skulle föda tidigt den. Här gången också, men det verkar som denna bebis aldrig vill komma ut. Har molvärk i stort sett varje dag korta stunder dock bara, men inget mer har hänt. Kan tillägga att jag har gbs så ska få antibiotika dropp innan förlossningen, sist gick det väldigt fort, 2,5 timme. Hur är era magar och rörelsemönster?
    Min buffar mest hela tiden, så ring in så att du får komma på kontroll så att du slipper oroa dig, de är till för dig så du stör ingen.
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD