Sophiebysophie skrev 2012-03-06 09:49:50 följande:
Hej, jag är i vecka 38+0 idag, tänkte höra med er andra som är i slutet av graviditeten. Min mage är super spänd, känns som att bebisen växer inne i magen men att magen inte växer så att säga. Magen är stenhård. Bebisen är fixerad sedan innan. Jag känner inte samma rörelser som den gjort tidigare, då den buffat och tryckt hårt mot mina revben. Nu känner jag bara små diffusa rörelser och det är inte ofta, igår va det bara när jag gick o la mig på ryggen, vilket den inte verkar gilla, sen sover jag på sidan o känner inte den på hela natten. Sitter nu i soffan o har ätit frukost precis, nu känner jag små rörelser i övre delen av magen. Jag är orolig och sover inte mkt om nätterna pga detta och dels pga mkt värk av foglossningar. Bör jag ringa förlossningen o få komma på en kontroll? Jag har ju ändå känt bebisen, inte mkt, men ändå lite. Man vill ju inte ringa o störa i onödan.. Har ju hört att medverkade o sådant kan avta sin förmåga på slutet så tänkte att inte bebisen får mindre näring eller syre. Kan tillägga att dom två sista ggr jag va hos barnmorskan så gick hjärtljuden upp när BMW lyssnade, så hon fick lyssna ganska länge för att se att dom gick ner igen o det gjorde dom båda gångerna, hon sa att det inte va något att oroa sig för. Jag födde i vecka 37+2 förra gången och trodde jag skulle föda tidigt den. Här gången också, men det verkar som denna bebis aldrig vill komma ut. Har molvärk i stort sett varje dag korta stunder dock bara, men inget mer har hänt. Kan tillägga att jag har gbs så ska få antibiotika dropp innan förlossningen, sist gick det väldigt fort, 2,5 timme. Hur är era magar och rörelsemönster?
Min buffar mest hela tiden, så ring in så att du får komma på kontroll så att du slipper oroa dig, de är till för dig så du stör ingen.