Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
v 7+6 idag och magen har börjat växa känner jag. Den börjar spännas nu! Detta är 3:je bebben för mig:)
Visst jag är mullig i mig själv men är relativt platt om magen när jag inte är gravid;)
Åh tack så mycket "Faceprimer" och "Marlin16", blir lite rörd
Till er som undrade på sidan 264, så är det mitt 3:e barn=)
Glömde tillägga att det blir en gosse till! Jag får nog vänja mig vid att jag förmodligen aldrig kommer få lära någon av mina barn att sminka sig etc ;)
Jag tvättar inget om det inte skulle lukta för mycket, anser att man inte behöver ta bort allt som har med parfym etc för det måste finnas lite allergener för att bebisen ska kunna utveckla ett eget skydd. Är själv allergiker så jag känner att det är viktigt att det finns lite i omgivningen.
Jag har bäddat sängen redan så det har tid att luftas istället inför bebis ankomst.
Varför säger alla att Blutsaft är äcklig? Det är ju en frisk, syrlig och koncentrerad smak av lingon etc. Inget äcklig alls med det! Av egen erfarenhet så tycker jag att det är mycket gott!
Jag har 90DD i mina vanliga bh:ar nu och har köpt hem amningsbh både från laredoute bla i den storleken! Såååååå SJUKT STORA runtom!!! Sist jag ammade så hade jag 75F, beställde hem ett 2-pack från bonprix för ynka 149 kr och de passade perfekt, men lite bröstplats att växa.
Jag rekommenderar inte att köpa samma storlek som man har i sin vanliga bh.
Jag tror mera på att man ska ta mindre storlek runtom och gå upp i kupan!
Tillägger att de 90DD jag har är från Lindex
Då har jag med varit på förlossningen och vänt. Misstänkte att den del av slemmisen hade gått igår kväll(båda mina tidigare förlossningar startade 2-3 dagar efter att slemproppen gått), blödde i morse när jag gjort nr 2 och sen har jag haft såna fruktansvärda sammandragningar, skojar inte om jag säger minst 50 stycken om dagen i nån vecka nu.
Vet inte om jag såg rätt, men en kurva på CTG:n visade 43%("TOKO" hetter det nog) när jag hade en sammandragning, visst, den var obehaglig, men har haft värre sammandragningar än den. Vet ni vad det det står för och vilken procentsats som klassas som en STARK sammandragning?
Annars såg allt bra ut!! Men jag skulle lämna morgon-urinprov imorgon, hon menade på att jag kan ha någon infektion som gör att jag får dessa sammandragningar. Och konstigt nog såg hon inte en tillstymelse av blod när hon kollade livmodertappen, visst känner man sig lite dum då...... haha! ^^ Men jag är 110 % säker på att det kom från slidan och inte ändtarmen!
Jag var sugen på att föra statistik över våra förlossningar så här kommer en omröstningstråd som bevaras efter förlossningen, hoppas att de flesta kan svara på dessa! :)
www.familjeliv.se/Forum-2-13/m63474184.html
Hmm, ja det räknas väl som igångsättning?
Skrev ett tillägg på omröstningstråden - planerat snitt är igångsättning, akut snitt är blödning/annat.